recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vinkel højttalerstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vinkel højttalerstik

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: vinkel højttalerstik
    Sendt: 15-August-2015 kl. 14:08
Da mit rack ikke er dyb nok til min NAD T775 forstærker er mine stik forlange og vil høre om det er muligt at købe en slags adapter banastik i vinkel hvor på jeg kan tilslutte min højtaler kable med på monteret stik. Håber der er nogle med nogle links, og som kan hjælpe mig er ikke en ørn til det.

Det er Argon 5455 Bananstik der er tale om



Redigeret af IceBox - 15-August-2015 kl. 14:11
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 14:19

På Terminalerne bag på Reciveren, er der ikke i siden på dem et hul der passer til stikkene.? Det er der på nogle Recivere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 14:24
Du kan få højttaler bananstik med hul i siden til kabel, og skruen for enden. Det kan give nogle cm.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 15:50
Jeg vil foreslå at du glemmer stikkene og monterer kablerne i de dertilhørende skrueklemmer bagpå forstærkeren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 16:26
Ja, det tænker jeg da også er bedste løsning.
Har selv en T775HD og den fylder godt bagud, så endte med det Klaus foreslår på trods af planer om banenstik.
Mvh. Rasmus
Ps. Lyden er næsten ligeså god uden stik ;)
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 16:51
okay piller stikken af så takker for hjælpen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 18:43
Det er fuldstændig tåbeligt, overhovedet at bruge bananstik hjemme! Med mindre ens bedre halvdel ommøblerer stuen konstant.
Bananstik giver kun et ekstra kontaktpunkt!

M.v.h.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 10:14
Hej ..
Du kunne også terminere (lodde) dem på et par gode "spade-stik" Wink

Hvis du bibeholder løsningen med "nøgne" kabel-ender, skal du efterspænde terminalerne jævnligt... kobberet giver sig, med løse forbindelser til følge.. ca. hver md. Ligeledes skal du være opmærksom på at kobberet irre... afklip enderne hvert 1/2 eller 1/1 år alt efter luftfugtighed...

Bond Cool
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:22
Om man bruger terminaler eller bananstik, skal man altså forkorte ledninger og spænde efter jævnligt?

Jeg må være heldig, her hvor jeg bor holder ledninger nemt i 8 år uden hverken at irre eller har behov for at blive spændt efter......
Kobberledningerne i min eltavle ser stadigt fine ud efter ikke at have været afkortet i godt 35 år og der kommer fint strøm igennem dem!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:35
Skiftede til bananstik for 2 år siden, da terminalerne sidder så tæt på min nye 9.1 SR, at det næsten er umuligt at få ordentlig fat og spænde skruen. Ifm flytning og nedtagning og opsætning af anlægget, har jeg været glad for bananstikkene - det er bare lettere!

Men det er rigtigt at der skal efterspænding til, for stikkene faldt af ledninger da jeg skulle til at sætte det til. Tror problemet er størst, jo flere mm2 højttalerledning. Mine er "kun" 2x4 mm2, men skal altså efterspændes.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 12:43
Lige her er løsningen jo lige for - og ganske gratis Smile du montere kablerne, direkte (hvilket der ikke er noget forgjort i) og efter nogen tid kan du jo selv undersøge om der er brug for at efterspænde... Wink

At samligne "solid-core" kabel (el-installation) med blød højttalerkabel (med mange kordeler) holder altså bare ikke ....

Ved terminering (kabel til stik) mener jeg at det er vigtigt at lodde (gerne sølvholdigt) og herefter, med feks. krympeflex, afskærme for iltning Thumbs Up

PS. den som råber højst (mange !!!!) har ikke nødvendigvis ret Wink

Bond Cool


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 13:50
Jeg har godt aldrig oplevet, at skulle efterspænde højttalerledninger. Det må være nogle ringe terminaler, der sidder på jeres udstyr (eller små overarme på jer ).

Kampus - Vi taler om når ledningerne skrues direkte i receiverens terminaler - ikke i bananstikkene. Igen, hvis det er et problem for dig, så har du ganske enkelt ikke spændt dem ordentligt første gang - eller dine bananstik er for ringe.

M.v.h.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu