recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere hjælp

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere hjælp
    Sendt: 18-August-2015 kl. 23:50
Hej Alle sammen jeg håber at I kan hjælpe mig med at finde den rigtige at spørge om hjælp til at finde de rigtige højttalere til mig og min receiver.
Da jeg er ved at være træt af at få forskellige svar vil jeg gerne have expert hjælp til valg af højttaler, kabler mm.og expert hjælp til opsætning af mit surround.
Da jeg gerne vil have biografen og koncerten hjem i min lejlighed.
Jeg må indrømme at jeg ikke længere gider dårlige højttalere og dårlige kabler.
Så jeg håber at I kan hjælpe med at finde den helt rigtige at spørge om hjælp.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 06:43
Først og fremmest skal du fortælle hvad dit budget er, hvilken receiver du har, og om du vil have 5.1, 7.2, eller måske dolby Atmos..?
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 07:39
Man kan gide nok så gode højttalere, men er "fronten" ikke iorden, er du samme sted som du startede.

Så som Strecker siger, hvad har du af receiver, processor, effekt.. Og hvad er nuværende højttalere, kabler etc? Skriv alt ned..

Kabler kommer ikke i første række. Her må receiveren, el. Hvad du har, spille ind.

Uden at kende budget, så skal der en ordentlig sub med ind i billedet. Har du en nu? Og hvilken?
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:04
Hej i da har jeg bare nogle billige pioneer højttalere. Samt nogle billige kabler.
Det sæt højttalere jeg skal være et sæt 5,0
Eller 7.0. Min surround receiver har en udgangseffekt på 7 x 190 watt.
Min surround receiver er en pioneer Sc-Lx81.
De ting jeg har koblet til der er Tdc tv Philips 60" fladskærm sant min PS3
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:18
Vil sige du går glip af en del ved ikke og have én/helst to subwoofere.
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:24
Glemte lige det mest vigtigste som er at mit Max budget er på 40000 kr.
Jeg kan som maximum sætte 7 højttalere og 1 subwuffer til min receiver
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2011
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Pensvin Pensvin skrev:

Glemte lige det mest vigtigste som er at mit Max budget er på 40000 kr.
Jeg kan som maximum sætte 7 højttalere og 1 subwuffer til min receiver

Du kan få splittet signalet til din subwoofer, evt. med en fornuftig splitter, der er lavet til formålet
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:35
Her er et fint bud hvis du vil have god lyd.
Sættet kræver dog køb af en subwoofer ved siden af.

mksound s150

Redigeret af strecker - 19-August-2015 kl. 12:36
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 13:06
Super køb! Halv pris. 1.5 år gamle.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 13:13
Her kommer lige et par bud mere

XTZ Cinema - var tæt på at købe sættet selv. Bemærk svenske kr

Jamo 5.1

Jamo 7.1

Klipsch THX

F.eks 3x KL-650 + 2 KS-525 Jeg har læst at deres sub skulle være for dyr i forhold til performance så den ville jeg undgå.

Jeg bruger 3 x KL-525 + 2 KS-252 i mit system og nogle hjemmelavede subs. Jeg havde 2 x 12" XTZ subwoofere på tidligere og de gjorde det rigtig godt

Jeg købte mine klipsch hos http://soundzdirect.com/ og fik en rigtig god samlet pris ved at kontakte dem.

Håber at du kan bruge det, med dit budget kan du få et rigtig lækkert systen

Redigeret af Berdel - 19-August-2015 kl. 13:14
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg har læst at deres sub skulle være for dyr i forhold til performance så den ville jeg undgå.

Hvor har du læst det. Alle anmeldelser jeg har læst, fremhæver subwooferen som noget af det bedste ved sættet.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:30
Syntes da ellers den Klipsch sub lyder rimelig fornuftig i specifikationerne. 2 stk 12" skulle kunne levere 122db ved 20Hz!
Det er mere end hvad 2 stk XTZ cinema med i alt 6stk 12" er opgivet til. De er opgivet til 117db ved 20 Hz for én, så det må give 120db ved 2 stk. De er så også ca 8000,- billigere.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu