|
Højttalere hjælp |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2015 kl. 23:50 |
Hej Alle sammen jeg håber at I kan hjælpe mig med at finde den rigtige at spørge om hjælp til at finde de rigtige højttalere til mig og min receiver.
Da jeg er ved at være træt af at få forskellige svar vil jeg gerne have expert hjælp til valg af højttaler, kabler mm.og expert hjælp til opsætning af mit surround. Da jeg gerne vil have biografen og koncerten hjem i min lejlighed. Jeg må indrømme at jeg ikke længere gider dårlige højttalere og dårlige kabler. Så jeg håber at I kan hjælpe med at finde den helt rigtige at spørge om hjælp. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Først og fremmest skal du fortælle hvad dit budget er, hvilken receiver du har, og om du vil have 5.1, 7.2, eller måske dolby Atmos..?
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Man kan gide nok så gode højttalere, men er "fronten" ikke iorden, er du samme sted som du startede.
Så som Strecker siger, hvad har du af receiver, processor, effekt.. Og hvad er nuværende højttalere, kabler etc? Skriv alt ned.. Kabler kommer ikke i første række. Her må receiveren, el. Hvad du har, spille ind. Uden at kende budget, så skal der en ordentlig sub med ind i billedet. Har du en nu? Og hvilken? |
|
![]() |
|
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
Hej i da har jeg bare nogle billige pioneer højttalere. Samt nogle billige kabler.
Det sæt højttalere jeg skal være et sæt 5,0 Eller 7.0. Min surround receiver har en udgangseffekt på 7 x 190 watt. Min surround receiver er en pioneer Sc-Lx81. De ting jeg har koblet til der er Tdc tv Philips 60" fladskærm sant min PS3 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Vil sige du går glip af en del ved ikke og have én/helst to subwoofere.
|
|
![]() |
|
Glemte lige det mest vigtigste som er at mit Max budget er på 40000 kr.
Jeg kan som maximum sætte 7 højttalere og 1 subwuffer til min receiver |
|
![]() |
|
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
Du kan få splittet signalet til din subwoofer, evt. med en fornuftig splitter, der er lavet til formålet |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Her er et fint bud hvis du vil have god lyd.
Sættet kræver dog køb af en subwoofer ved siden af. mksound s150 Redigeret af strecker - 19-August-2015 kl. 12:36 |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Super køb! Halv pris. 1.5 år gamle.
![]() |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Her kommer lige et par bud mere
XTZ Cinema - var tæt på at købe sættet selv. Bemærk svenske kr Jamo 5.1 Jamo 7.1 Klipsch THX F.eks 3x KL-650 + 2 KS-525 Jeg har læst at deres sub skulle være for dyr i forhold til performance så den ville jeg undgå. Jeg bruger 3 x KL-525 + 2 KS-252 i mit system og nogle hjemmelavede subs. Jeg havde 2 x 12" XTZ subwoofere på tidligere og de gjorde det rigtig godt Jeg købte mine klipsch hos http://soundzdirect.com/ og fik en rigtig god samlet pris ved at kontakte dem. Håber at du kan bruge det, med dit budget kan du få et rigtig lækkert systen
Redigeret af Berdel - 19-August-2015 kl. 13:14 |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Hvor har du læst det. Alle anmeldelser jeg har læst, fremhæver subwooferen som noget af det bedste ved sættet. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Syntes da ellers den Klipsch sub lyder rimelig fornuftig i specifikationerne. 2 stk 12" skulle kunne levere 122db ved 20Hz!
Det er mere end hvad 2 stk XTZ cinema med i alt 6stk 12" er opgivet til. De er opgivet til 117db ved 20 Hz for én, så det må give 120db ved 2 stk. De er så også ca 8000,- billigere. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |