|
Audiokalibrering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-August-2015 kl. 01:55 |
Hvad udstyr skal jeg bruge til audiokalibrering (hardware/software)
Kan man bruge en App til en iPad eller noget, er hele grøn. Så hvis i har et link eller noget andet noget jeg måske kan bruge plzzzz På forhånd tak ![]() |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ofte målemikrofoner med surround receivere når du køber dem.
Hvilken har du, eller hvad har du? |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Ja, når man autokalibrerer benytter man det kalibreringssystem som er indbygget i receiveren.
F.eks bruger Denon, Marantz og Onkyo Audyssey, Pioneer har MCACC, Anthem har ARC osv. Det gøres vha en målemikrofon, som følger med receiveren når man køber den. Men man kan også måle hvordan systemet faktisk opfører sig i rummet, jeg antager at det er dét du efterspørger. Men så skal man have fat i f.eks en UMIK-1 mikrofon og downloade programmet REW http://www.roomeqwizard.com/ eller en XTZ room analyzer Pro http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/mjukvara. Sidstnævnte er nok lidt nemmere at komme igang med. Det er en komplet pakke med mikrofon og software
Redigeret af Berdel - 20-August-2015 kl. 08:45 |
|
![]() |
|
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
Berdel det var lige det du skriv om sidst jeg snakke om
![]() er det sådan en sæt i alle samme bruger ??? eller er der andre sæt jeg skal kikke på ??? det går hurtig frem med min hjemme bio rum pt skal gøre klar til loft i morgen, er lige blivet færdig med fliser i rummet her kl 01.00 det var en lange dag ![]() tror det bliver en marantz av7702 mk2(kommer først til okt) og 2 stk marantz mm8077, hvis der ikke komme noget bedre inden okt. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136448&PN=7&title=amatr-hjemmebio |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvad bruger man, man bruger som også skrevet måle mikrofonen til at gøre det indledende arbejde, når det så er gjort, så begynder man at finjustere, til det bruges øerne, det er dem der skal lytte til det. Man stiller korrekt Crossover. På SW skruer man helt op for Crossover,(det lader man Reciver styre), Volumen på SW Ca på halv, man vælger den rigtige højttaler indstilling, om det er Small eller Large, og man lytter om balancen mellem højttalerne er som den skal være, både L/R samt Front/Bag.(testtoner) Så kører man en test med musik og Filmlyd, og lytter hvordan det er, og foretager e.v.t. yderlig justering. Akkustiken i rummet skal også være i orden, hårde lyd reflekterende overflader er f.eks ikke gode. Redigeret af Radiomanden - 21-August-2015 kl. 03:41 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |