recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsm. til nyt surround anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsm. til nyt surround anlæg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Velle77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velle77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsm. til nyt surround anlæg
    Sendt: 25-August-2015 kl. 09:32
Hejsa.

Jeg er lidt grøn, så jeg vil høre om disse 2 køb vil fungere godt sammen.
Beolab 14 5.1 system sat sammen med denne Surround Reciever 

http://www.av-connection.dk/?PGr=7056

Jeg er med på at Beolab 14 subben har indbygget forstærker, og at Onkyo's SR ikke har pre out, men gør det nogen forskel at der egentlig er 2 forstærkere involveret i set uppet?

Med Boelab 14 følger der et specielt B&O multikabel med, som de kalder det.

Håber i ved lidt mere end mig :)

MVh

Redigeret af Velle77 - 25-August-2015 kl. 09:33
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:38
Onkyo'en har pre-out til SW. Så ingen problemer i at anvende højttalerne.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dette er ikke korrekt.

Signalet til Beolab 14 højttalerne går igennem stubben, det vil sige, at front, center, bag højttaler og sub signal alt dette skal gå fra SR og ned i stubben.

Men når det er sagt, så kan få et kabel der gør at du Lan tilsluttet subben til højttaler terminalerne på SR og en lille indstilling på subben skal ændres og så er man køre klar.

Redigeret af Vilstrup - 25-August-2015 kl. 09:44
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Dette er ikke korrekt.

Signalet til Beolab 14 højttalerne går igennem stubben, det vil sige, at front, center, bag højttaler og sub signal alt dette skal gå fra SR og ned i stubben.

Men når det er sagt, så kan få et kabel der gør at du Lan tilsluttet subben til højttaler terminalerne på SR og en lille indstilling på subben skal ændres og så er man køre klar.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:49
Ok, jeg bemærker blot at recordere.dk skriver i anmeldelsen at det kan bruges af alle. Om det så skal sættes samlet til SR ændrer ikke på dette.

http://www.recordere.dk/2013/11/test-bo-beolab-14-surroundsaet-for-alle/
Til top
Velle77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velle77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:54
Cool. Tak for hurtigt svar.!! :)

Det kabel B&O sælgeren snakkede om, var et VGA ligende stik. Se evt. billede 3, ved 5.1 på linket.

http://www.bang-olufsen.com/en/customer-service/product-support/loudspeakers/beolab-14

Ethernet løsningen kan jeg vel umiddelbart ikke bruge, da Onkyo SR ikke har Pre Out.? (bill. 4, ved 5.1)
Og så gør det måske ikke noget at der i virkeligheden er 2 forstærkere forbundet til det samme anlæg?

Mvh

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:58

Sandt det kan bruges af alle, men det bare ikke nok med sub pre-out som du skriver. Der skal mere til og det var også derfor at jeg skrev det andet.

Det testen ikke nævner noget om, er hvilke indstillingerne der skal bruges for at kunne anvende sættet til en SR, her er der to muligheder, enten at bruge højttaler terminalerne på SR ned til sub og mener også at der er en ledning til pre-out, ellers så skal der være fuldt pre-out så det hele går ned i subben.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Velle77 Velle77 skrev:

Det kabel B&O sælgeren snakkede om, var et VGA ligende stik. Se evt. billede 3, ved 5.1 på linket.

http://www.bang-olufsen.com/en/customer-service/product-support/loudspeakers/beolab-14

Ethernet løsningen kan jeg vel umiddelbart ikke bruge, da Onkyo SR ikke har Pre Out.? (bill. 4, ved 5.1)
Og så gør det måske ikke noget at der i virkeligheden er 2 forstærkere forbundet til det samme anlæg?

Mvh
<span style="line-height: 1.4;"> </span>

Lige præcis det kabel jeg også tænker på.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 09:59
Så vidt jeg kan læse mig frem til, følger der et rca/rj45 kabel med til sættet. Så det sættes til en phono udgang bag på Onkyoen.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2954&zoneid=3
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Sandt det kan bruges af alle, men det bare ikke nok med sub pre-out som du skriver. Der skal mere til og det var også derfor at jeg skrev det andet.

Det testen ikke nævner noget om, er hvilke indstillingerne der skal bruges for at kunne anvende sættet til en SR, her er der to muligheder, enten at bruge højttaler terminalerne på SR ned til sub og mener også at der er en ledning til pre-out, ellers så skal der være fuldt pre-out så det hele går ned i subben.

Sættes skal bruge et linie signal.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Velle77 Velle77 skrev:

Mvh
<span style="line-height: 1.4;"> </span>

Det du kalder "ethernet løsningen" er alm pre-out. Det kabel der skal anvendes, forbindes til alle 5.1 surround pre-outs på SR. Så der er Onkyo'en ikke egnet.

At sætte sættet til højttaler udgangene kan vel ikke anbefales, da indgangen på subben er til liniesignal.
Til top
Velle77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velle77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:51
Okay. Det er her jeg min manglende viden kommer til kort :) 
Jeg ved simpelthen ikke hvad et liniesignal er og gør...
Jeg var egentlig bare interesseret i at høre om Onkyo'en og Beolab 14 vil være et godt match, og ud fra Vilstrups svar, virker det til at være en fin løsning, ift. det multikabel B&O smider med i pakken.

Det med liniesignalet er jeg ret tabt på :/

mvh

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu