|
Købe stabil laptop til min mor |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
AndersHP
Super bruger Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2015 kl. 10:21 |
Hej alle
Ja det lyder banalt, men jeg er simpelthen træt af at defragmentere min mors laptop :-) Jeg leder efter en langtidsholdbar maskine, som ikke koster en bondegård. Den skal vitterligt ikke bruges til noget som helst andet end at tjekke mails på og lidt netbank. Hun har en acer, som måske er 6-7 år gammel, men i hendes øjne er den jo stadig ny. Der er ikke installeret noget særligt på den udover Windows 7, men alligevel er den simpelthen fantastisk langsom. Jeg ved at softwaren opdaterer sig selv i baggrunden, og internettet kræver mere og mere, men jeg må indrømme at jeg godt kan følge frustrationen i at man bruger måske 6000 kr. på en pc, som ikke skal kunne noget særligt, og så holder den alligevel ikke længere tid. Er der et trick i indkøbsfasen, som man kan gøre for at få en computer der er vedvarende stabil og hurtig? Den skal trods alt bare håndtere lidt internetsurf. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en tablet i stedet, den vil hun blive rigtig glad for.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du overvejet at smide en SSD disk i den? Det kan altså gøre en virkelig langsom pc til et nogenlunde brugbart produkt.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. SSD. 2. iPad (eller lignende) Klaus |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Elgiganten kører med tilbud på en 15,6" Lenovo med 8GB RAM og 128GB SSD til 2.222 kr. Bevares, CPU'en er ikke specielt hurtig og der er selvfølgelig sparet i alle andre ender og kanter men lige netop 8GB RAM og specielt den 128GB SSD burde være nok til at den føles hurtig nok til almindelige opgaver. Når blot der ikke er tale om en HDD er man kommet langt.
Jeg vil give Kampus ret i, at en tablet vil være et godt valg til langt de fleste "content consumption"-opgaver men det hænder fra tid til anden, at der lige er nogle ting der skal ordnes og som ikke kan klares med en tablet så hvis det er enten-eller må valget falde på en almindelig bærbar eller i det mindste en hybrid-PC. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til det beskrevne brug, så kan en Tablet klare det, der er ingen grund til andet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Looklight
Bruger Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige opgraderede min svigermors gamle laptop meg mere Ram og et SSD og windows 10 uden al det bloatware der var på før. Nu kørere den rigtig hurtig og skal ikke tænke på fragmentering af den mer.
|
|
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bloatware, det er da det første man fjerner fra enheden i det omfang at det kan afinstalleres, hvilket for det meste er muligt på en PC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slutter mig til de andre. En gensinstallation på en ny SSD. Hvis maskinen ikke har været geninstalleret i de 6-7 år vil det alene gøre underværker.
|
|
|
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers vil jeg da klart anbefale en Chromebook :)
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Inden der bruges penge på ny hardware, kunne du også forsøge at installere Elementary OS.
Man behøver ikke betale (det kan man så beslutte senere, hvis man er glad for systemet). Det booter ganske hurtigt selv på en ældre PC og det er funktionelt og visuelt enkelt. Jens
Redigeret af jec - 28-August-2015 kl. 15:37 |
|
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil godt nok også anbefale hende at købe en tablet i stedet. En computer skal ha opdateret java, flash player osv. i tide og utide, med alt hvad der dertil følger (ask.com osv.) Alt sammen lort der fylder på computeren og gør den langsommere og langsommere.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |