recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream video fra NAS over nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream video fra NAS over nettet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stream video fra NAS over nettet?
    Sendt: 05-September-2015 kl. 21:50
Hej alle.

Jeg sidder med det problem at jeg har en synology NAS med noget video, som jeg gerne vil dele over internettet til noget familie. I dette tilfælde, skal de have mulighed for at streame video som jeg har liggende på min NAS, via deres Boxee Box. Jeg er forbundet til en VPN server på min NAS via openvpn, og har desuden lukket af for alle porte i min router, for ind og ud trafik til min NAS (dog ikke de porte som openvpn bruger). Jeg overvejer at sætte en raspberry PI op, som virker som medie server, hvor den har "mountet" min NAS' samba shares, og på een eller anden måde deler denne videre til en boxee box, som ikke befinder sig lokalt. Jeg mener at min udbyder har blokeret for samba shares standard port.

Ved godt det lyder lidt kringlet med en raspberry PI som en slags relæstation imellem NAS og WAN, men er det muligt at opnå det jeg gerne vil? Eller skal jeg gå en helt anden vej?

På forhånd tak for jeres inputs!!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:13
Hvis det er film du har købt eller sådan, er det ulovligt at dele dem med andre
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis det er film du har købt eller sådan, er det ulovligt at dele dem med andre

Og det tror du OP kan bruge til hvad? Andet end at du leget politimand. Stop nu, ingen gider læse den slags Ouch
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:37
Det kommer alt sammen an på hvilke muligheder din boxee box har. Hvis den ikke kan køre vpn, så er den jo sendt til tælling fra starten.
Måske kan du lave en vpn tunnel imellem din nas og en anden enhed på hans netværk, som hans boxee så kan bruge som bridge til dine samba shares.
Ellers kunne løsningen måske også hedde plex, hvis din nas er kraftig nok til at transcode og din Boxee kan køre plex?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 01:06
tvivler meget på at det kan lade sig gøre. Plex/plexpass er nok en bedre løsning at kigge på og bygge op
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Danielorum Danielorum skrev:

med noget video, som jeg gerne vil dele over internettet til noget familie 

Hej Danielorum.

Du skriver ikke noget om hvor meget video det drejer sig om eller hvilke type filer det er?

Men jeg vil foreslå dig at gøre det via skyen.

For et års tid siden brugte jeg Copy.com til at vise en ny fil ca en gang om ugen.

Her får du 15 GB gratis i skyen, som du kan bruge til at gemme videoer. Plus hvis du bruger
mit link, bekræfter din email og logger ind får vi begge 5 GB ekstra.

https://copy.com?r=bpnIJo

( andre er også velkommen til at bruge denne kode )

Jeg har læst at, de har opgraderet deres programmer siden at jeg brugte det.
Og det er gratis, så jeg foreslå dig at prøve det.

Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Danielorum Danielorum skrev:

med noget video, som jeg gerne vil dele over internettet til noget familie 

Hej Danielorum.

Du skriver ikke noget om hvor meget video det drejer sig om eller hvilke type filer det er?

Men jeg vil foreslå dig at gøre det via skyen.

For et års tid siden brugte jeg Copy.com til at vise en ny fil ca en gang om ugen.

Her får du 15 GB gratis i skyen, som du kan bruge til at gemme videoer. Plus hvis du bruger
mit link, bekræfter din email og logger ind får vi begge 5 GB ekstra.

https://copy.com?r=bpnIJo

( andre er også velkommen til at bruge denne kode )

Jeg har læst at, de har opgraderet deres programmer siden at jeg brugte det.
Og det er gratis, så jeg foreslå dig at prøve det.

Hilsen Carsten.

Men hvordan skulle hans Boxee box få adgang til copy.com?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 10:51
Hej.

Copy.com virker på Windows, Mac, Linux, Android, IoS og Windows Phone.

Jeg ved ikke om Linux kan virke med Boxee box?

Videon kan altid ses i en browser, men ellers ved jeg ikke om han har andre hardware muligheder.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 06-September-2015 kl. 11:13
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 17:48
Tvivler på du kan få lavet en ordenlig løsning med Boxee i den anden anden ende. Uanset løsning tror jeg du skal finde dig i at skifte klient.

Du kan prøve med DS video som er direkte indbygget i synology. Den vil nok kræve en pc eller chromecast tilsluttet i den anden ende. Jeg har ikke selv testet det med Chromecast, men ved at DS photo understøtter det i de senere versioner, så mon ikke man kan få det til at virke. Jeg tror dog de andre alternativer er bedre.

Du kan også installere en Plex server på din NAS. Det vil kræve du kører direct play, da den ikke har CPU nok til at transcode. I den anden ende sætter du så  den Rasberri PI op som du alllerede har talt om. Du skal installere RASplex på den. Det fungerer super og er ret nemt at gå til. Det vil selvfølgelig kræve du har båndbredde til at distribuere videostream uden komprimering. Du kan også benytte en chromecast eller enhver anden enhed som kan afvikle Plex.

Det bedste setup er en Plexserver som som har CPU nok til at transcode, så du ikke belaster din linie mere end højst nødvendigt.

Redigeret af tobywan - 06-September-2015 kl. 17:50
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2012
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:53
Hej igen allesammen.

Tusinde tak for alle jeres gode svar. Det drejer om mange GB af video- og familie billeder som jeg har optaget med mit trofaste NIKON D750.. videoformatet er MOV.. Helt sindsygt så meget de videoklip fylder...

Det kan også være at jeg forærer en raspberry PI til familien.. så giver det da nogle flere muligheder end hvad Boxee Box kan tilbyde.

Og da jeg er selvstændig, vil jeg helst gerne bevare min vpn tunnel. Men jeg tager nogle af jeres foreslag op til overvejelse!! På forhånd mange tak!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu