|
Stream video fra NAS over nettet? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2015 kl. 21:50 |
|
Hej alle.
Jeg sidder med det problem at jeg har en synology NAS med noget video, som jeg gerne vil dele over internettet til noget familie. I dette tilfælde, skal de have mulighed for at streame video som jeg har liggende på min NAS, via deres Boxee Box. Jeg er forbundet til en VPN server på min NAS via openvpn, og har desuden lukket af for alle porte i min router, for ind og ud trafik til min NAS (dog ikke de porte som openvpn bruger). Jeg overvejer at sætte en raspberry PI op, som virker som medie server, hvor den har "mountet" min NAS' samba shares, og på een eller anden måde deler denne videre til en boxee box, som ikke befinder sig lokalt. Jeg mener at min udbyder har blokeret for samba shares standard port. Ved godt det lyder lidt kringlet med en raspberry PI som en slags relæstation imellem NAS og WAN, men er det muligt at opnå det jeg gerne vil? Eller skal jeg gå en helt anden vej? På forhånd tak for jeres inputs!!
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er film du har købt eller sådan, er det ulovligt at dele dem med andre
|
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
Og det tror du OP kan bruge til hvad? Andet end at du leget politimand. Stop nu, ingen gider læse den slags
![]() |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Det kommer alt sammen an på hvilke muligheder din boxee box har. Hvis den ikke kan køre vpn, så er den jo sendt til tælling fra starten.
Måske kan du lave en vpn tunnel imellem din nas og en anden enhed på hans netværk, som hans boxee så kan bruge som bridge til dine samba shares. Ellers kunne løsningen måske også hedde plex, hvis din nas er kraftig nok til at transcode og din Boxee kan køre plex?
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
tvivler meget på at det kan lade sig gøre. Plex/plexpass er nok en bedre løsning at kigge på og bygge op
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
|
Hej Danielorum. Du skriver ikke noget om hvor meget video det drejer sig om eller hvilke type filer det er? Men jeg vil foreslå dig at gøre det via skyen. For et års tid siden brugte jeg Copy.com til at vise en ny fil ca en gang om ugen. Her får du 15 GB gratis i skyen, som du kan bruge til at gemme videoer. Plus hvis du bruger mit link, bekræfter din email og logger ind får vi begge 5 GB ekstra. https://copy.com?r=bpnIJo ( andre er også velkommen til at bruge denne kode ) Jeg har læst at, de har opgraderet deres programmer siden at jeg brugte det. Og det er gratis, så jeg foreslå dig at prøve det. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Men hvordan skulle hans Boxee box få adgang til copy.com?
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
|
Hej.
Copy.com virker på Windows, Mac, Linux, Android, IoS og Windows Phone. Jeg ved ikke om Linux kan virke med Boxee box? Videon kan altid ses i en browser, men ellers ved jeg ikke om han har andre hardware muligheder. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 06-September-2015 kl. 11:13 |
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Tvivler på du kan få lavet en ordenlig løsning med Boxee i den anden anden ende. Uanset løsning tror jeg du skal finde dig i at skifte klient.
Du kan prøve med DS video som er direkte indbygget i synology. Den vil nok kræve en pc eller chromecast tilsluttet i den anden ende. Jeg har ikke selv testet det med Chromecast, men ved at DS photo understøtter det i de senere versioner, så mon ikke man kan få det til at virke. Jeg tror dog de andre alternativer er bedre. Du kan også installere en Plex server på din NAS. Det vil kræve du kører direct play, da den ikke har CPU nok til at transcode. I den anden ende sætter du så den Rasberri PI op som du alllerede har talt om. Du skal installere RASplex på den. Det fungerer super og er ret nemt at gå til. Det vil selvfølgelig kræve du har båndbredde til at distribuere videostream uden komprimering. Du kan også benytte en chromecast eller enhver anden enhed som kan afvikle Plex. Det bedste setup er en Plexserver som som har CPU nok til at transcode, så du ikke belaster din linie mere end højst nødvendigt. Redigeret af tobywan - 06-September-2015 kl. 17:50 |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
|
Hej igen allesammen.
Tusinde tak for alle jeres gode svar. Det drejer om mange GB af video- og familie billeder som jeg har optaget med mit trofaste NIKON D750.. videoformatet er MOV.. Helt sindsygt så meget de videoklip fylder... Det kan også være at jeg forærer en raspberry PI til familien.. så giver det da nogle flere muligheder end hvad Boxee Box kan tilbyde. Og da jeg er selvstændig, vil jeg helst gerne bevare min vpn tunnel. Men jeg tager nogle af jeres foreslag op til overvejelse!! På forhånd mange tak!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |