recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ir øje til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ir øje til forstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2013
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ir øje til forstærker
    Sendt: 05-September-2015 kl. 22:29
Hej.

Jeg søger et ir øje jeg kan sætte i min kommende bluesound forstærker således at den kan stå i et andet rum end mit tv, men stadig styres ved tv'et. Så en ir sender der ender i er mono Jack.

Er der nogen der har erfaringer med dette. Skal gerne bruge et med 10 m kabel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af jansk84 jansk84 skrev:

Jeg søger et ir øje jeg kan sætte i min kommende bluesound forstærker

Hvilken Bluesound forstærker?
Har den indgang for ekstern ir modtager og er der specificeret fra fabrikanten hvilken der kan bruges?

Så en ir sender der ender i er mono Jack.

En ir sender, eller en ir modtager?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 00:13

Hej.

Jeg søger et ir øje jeg kan sætte i min kommende bluesound forstærker således at den kan stå i et andet rum end mit tv, men stadig styres ved tv'et. Så en ir sender der ender i er mono Jack.

Er der nogen der har erfaringer med dette. Skal gerne bruge et med 10 m kabel

Her

Evt kan du købe en kortere en og så en minijack forlænger.
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 00:57
Det er Powernode 2. Og iflg bluesound selv skal det "bare" være et ir øje altså er øje der modtager og sender videre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 09:09
Så har du fået et fint råd af 8x100....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 09:51

Det er Powernode 2. Og iflg bluesound selv skal det "bare" være et ir øje altså er øje der modtager og sender videre

Som jeg forstår det vil du fjernbetjene Bluesound med fjernbetjening fra TV position?
Ifølge billeder i omtale:
er det et IR-IN stik der er på apparat, så du kan ikke bruge det IR Blaster som 8x100 linker til.
Det er IR sender beregnet til at klæbe på et apparat over IR modtager.

Har ikke lige et link til IR modtager -> jackstik (sender)
EDIT, skal være af denne type:
EDIT2:
De skriver Octava HDMI Switch Units ONLY 
der kan evt. være problem med frekvens modtager er beregnet til.
Typisk bruges 38KHz, jeg ved ikke hvad Octava og Bluesound bruger.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 06-September-2015 kl. 10:10
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 22:35
Tak Jørgent jeg prøver at få sådan en bandit hjem. Så kan jeg altid afrprøve det inden køb
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 08:16
Du kan også prøve lykken mere lokalt

http://koz.dk/shop/4-ir-extendere/
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 10:01

Tak Jørgent jeg prøver at få sådan en bandit hjem. Så kan jeg altid afrprøve det inden køb
Jeg er faktisk kommet i tvivl om den type dur til den indgang.  Confused
Den kræver +5V forsyning fra boks for at virke, og det er jeg ikke sikker på Bluesound leverer.
Skal lige have tjekket op imod min Denon AVR-X4000, som har jackstik IR indgang. 
Vender tilbage senere.

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 19:16
Jeg har været ved at måle på min AVR-X4000, den sender ikke forsyningsspænding ud på IR-In jack.
Og fik den heller ikke til at reagere på et signal pulstog fra en IR receiver, som hører et tunerkort til min PC.
Måske fordi det er et "rent" firkant signal uden 38KHz modulation?

Så vil foreslå du spørger din leverandør hvilken type IR receiver/extender der menes med (manual side 3):
IR IN : An infrared extender can be connected to allow for programmable learning remotes to control 
volume and source selection when a POWERNODE 2 is stored in a way that the front panel IR sensor 
is not visible. Big smile

Mvh. JørgenT
Til top
jansk84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jansk84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 22:32
Jeg takker mange gange for forsøget. Og håber jeg kan få fat i en fra bluesound der kan svare mig på det. Indtil videre henviser de bare til den lokale forhandler som heller ikke kn svare mig på det
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 08:44
For  1-2 år siden lånte jeg en bredbånds IR extender med jackstik til forstærker. 
Mener det var en Xantech, men kan ikke finde link dertil. 
Den virkede, men var ikke specielt god pga. bredbånds type, var følsom overfor "lys støj" fra lavenergi pærer og sollys. Ifølge en kollega skulle det være noget af det bedste på markedet. Confused

Jeg er nysgerrig og har Googlet lidt mere, og har nu bestilt denne fra UK:

Den er bredbånds med operations område på 32-60KHz, så jeg forventer den sender modulationsfrekvens med ud på monojack til IR emitter/blaster dioderne.
Så vil prøve med han/han mono kabel til forstærker i stedet for IR blaster dioderne.
Vender tilbage med resultat når den er modtaget. Burde kunne være fremme indenfor en uges tid.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 09-September-2015 kl. 08:44
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu