recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitetsforskel på størrelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitetsforskel på størrelse?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Spiff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitetsforskel på størrelse?
    Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 23:53
Skal lige siges til at starte med, jeg absolut ikke har meget forstand TV's

Jeg står og skal købe mig et TV.
Valget er pt faldet på et LG LB1, men nu er jeg så i tvivl om det skal være et 32" eller 37".. Vil kvaliteten være dårligere på 37" TV'et fordi pixelsne skal være større? altså vil billedet ikke være mere uskarpt på det store, hvis man sidder tæt på skærmen? (TV kommer ca. til at stå 2,5m - 3m fra sofa)

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 06:04
Køb du bare 37". Er selv ved at gøre det samme og med samme afstand - dog med et andet tv. Du vil se brugere i dette forum som på den afstand anbefaler 42". Generelt køber alt for mange 32".

Redigeret af nubus - 24-Oktober-2006 kl. 06:05
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 07:27

Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Køb du bare 37". Er selv ved at gøre det samme og med samme afstand - dog med et andet tv. Du vil se brugere i dette forum som på den afstand anbefaler 42". Generelt køber alt for mange 32".

100% enig.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 07:34

Man kan vel ikke sige "Generelt køber alt for mange 32" - der er vel ikke nogen regel der siger det skal være så stort som muligt, selvom mange tydeligvis har størrelse fremfor egentlig billedkvalitet som vigtigste kvalitetsfaktor. Jeg går dog udfra de fleste køber den størrelse de syntes passer bedst til deres behov og ønsker, og i den forbindelse er det ikke "forkert" at købe 32" 

Til Spiff

Ja - kvaliteten på et 37" fra 2.5m afstand vil være dårligere end på et 32" og endnu dårligere fra et 40-42" - især når vi taler LCD tv. Jo større skærmen er og jo tættere på du kommer, jo tydeligere vil du se de problemer der er med LCD skærme. Og ja, hvis de har samme antal pixels, vil det også blive mere uskarpt jo større den fysiske skærm er, grundet mindre pixeltæthed.

Dermed ikke være sagt at du ikke skal købe en 37", forskel i kvalitet mellem 32" og 37" er ikke ret stor - men blot at du skal gå ud og kigge på en 32" og en 37" ved siden af hinanden fra den afstand du normalt vil se TV fra (2.5-3m) - den eneste der kan bedømme om forskellen er et problem for dig, er dig selv.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 07:39

Hej!

Jeg ved godt at du er MEGET glad for din 32",og havde heller ikke regnet med at du ville foreslå andre at købe andet.

(Tænkte faktisk lige netop på dig,da jeg skrev beskeden)

lrev

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 08:02
For LCD bliver kvaliteten generelt betydelig ringere jo større de er, ved 37" og derover er kvaliteten generelt ret dårlig og synlig.

For en god plasma kan du sidde 3 meter fra en 50" og få samme billedekvalitet som fra det bedste CRT, uden at se pixels etc.

Dem der ikke tror på det, kan selv gå ned og se. At folk generelt er bange for store TV, skyldes nok erfaringen de har haft med at se på ringe LCD TV. Med de nye plasma skal man bare købe så stort som muligt, med hensyntagen til pengepung og plads i stuen

Redigeret af nextgeneration - 24-Oktober-2006 kl. 08:08
Til top
Nullerbasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2005
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 08:36

Min pengepung strakte til et 42" Panasonic Plasma - OG FOR S.... hvor er jeg glad for det. Min plan var egentligt at satse på et 32" LCD, så jeg prøvede først Aldi's nye ( retur efter 1,5 time pga dårlig kvalitet ).

Så ville jeg prøve et 32" Samsung eller Toshiba, meget bedre kvalitet, men da jeg så det 42" Panasonic (TH-42PV60) i forretningen ved siden af de andre, var jeg ikke i tvivl. Det skulle med hjem på fars væg.

Og der hænger det.

Det fås også i en 37" udgave og den tror jeg nok at jeg ville tjekke ud inden jeg besluttede mig.

Kvaliteten på mit 42" er i mine øjne absolut ikke ringere pga størrelsen.

Nu er det ikke et spørgsmål om et Plasma er bedre end et Lcd, men de Lcd tv, som jeg så og evt. overveje i stedet for Pana'en var meget ud over min pengepung.

mvh.

K.

mvh. Keld
Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Jeg ved godt at du er MEGET glad for din 32",og havde heller ikke regnet med at du ville foreslå andre at købe andet.

(Tænkte faktisk lige netop på dig,da jeg skrev beskeden)

lrev

Jeg foreslår da ingen steder at købe 32" - det eneste jeg gør er at svare konkret på det konkrete spørgsmål der stilles, nemlig om der er kvalitetsforskel på et 32" og et 37" - det var det der blev spurgt om, og det er der kun et svar på, nemlig ja der er kvalitetsforskel hvis du sammenligner 2 ens LCD TV i hhv. 32" og 37". Derudover foreslog jeg at han selv kiggede og vurderede. Hvad har det med mit TV at gøre ? og hvorfor skal det altid blandes ind i det ?

I svarer ikke på det konkrete spørgsmål - men kommer bare med jeres personlige holdning om at "der er for mange der køber 32" - er det jer der skal afgøre hvad der er det rigtige for alle ?

Hvor svært er det bare at give et konkret svar på det der spørges om ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:34

Svært..

Jo...det skal være så stort som muligt.....GENERELT.....medmindre at det SKAL være et LCD,så skal man naturligvis passe på p.g.a den noget ringere kvalitet så snart man kommer over 32"

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 24-Oktober-2006 kl. 09:41
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:59
Skal det være STORT så er det da projektor man skal ha
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 11:46

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Skal det være STORT så er det da projektor man skal ha

ja-hvis man har et MØRKT rum!

Til top
jakobnygren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: København
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 11:52
Jeg sidder 3m fra min 50" - og det er helt fint  42" havde også været ok, men bestemt ikke mindre 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu