|
Hvilket filformat benytter div. streamingtjenester |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-September-2015 kl. 18:45 |
Hej. Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt. Men for mig er et filformat noget en fil har når den er gemt på en harddisk. Når du streamer vises indholdet med det samme uden at være gemt på en disk først. Jeg ved ikke om du mener codec? For så kan jeg fortælle dig at hvis jeg fra min PC ser en film fra YouTube så er bliver den sendt i VP8, men hvis jeg ser den samme film på mit Ultra HD fjernsyn bliver den sendt i VP9. Når jeg i browseren søger på YouTube, sender den det der hedder en User Agent Streng til Youtube som så kan se hviklen type browser og enhed jeg bruger og derudfra vælger hvilken udgave jeg skal se. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
apple bruger m4a til audio og m4v(baseret på aac/he-aac) til video(baseret på h264) google bruger deres eget vp9 format til video i en flv container, eller h264, spotify er mp3 filer.
Men du kan teknisk set være komplet ligeglad med mindre du gør det med "skumle hensigter" og vil lave egne kopier, som jeg er ret sikker på ikke er tilladt via deres betingelser. Det er så vidt jeg ved ikke tilladt at pille selvom tjenesterne yder downloadservices. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tidal/WiMP bruger AAC op til 320kbit ved almindelig abonnement. Eller op til 1411kbit FLAC, ved det dyre abonnement.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |