|
Varme afledning fra skab |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-September-2015 kl. 15:23 |
Hej
Jeg har placeret en server i teknikskabet i mit bryggers. Inde i skabet er temperaturen omkring 31 grader, hvilket er ca. 10 grader højere end rumtemperaturen. Hvis jeg lavede huller i skabet topplade lige over serveren, og isatte et par aluminiumsriste som disse. http://www.vvs-eksperten.dk/ventilation-roer-spiroroer/riste-ventiler/rund-aluminiums/alu-rist-oe125mm. Ville det så sænke temperaturen lidt inde i skabet? På forhånd tak |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skal lave ventilation, så er det jo bedst at der er huller både i bunden og toppen, således, at den varme luft kommer ud i top, og der kommer ny luft ind fra bund, e.v.t hjulpet af en ventilator for at øge cirkulationen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Ikke synderligt, uanset om du har hul bund og top. Du flytter jo ikke rigtig noget luft.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Ok Jeg tænkte at varmen selv ville stige opad og ud igennem hullerne.
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19805 |
Hvis der er hul i top og bund, vil det sænke temperaturen en smule. En blæser i toppen der suger ud, vil gøre mere - hvis altså der er flow gennem skabet.
Klaus |
|
![]() |
|
Ok
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvis du sætter en blæser i skabet, så vil det være en fordel med en stor rist i bunden og et filter.
Et filter vil altid belaste blæserens sugeevne og derfor skal hullet med filteret være væsentligt større end hullet til blæseren. Men du skal sørge for at kassen er lufttæt, ellers vil den fungere som en støvsuger. En anden løsning kan være at sætte en blæser i bunden med et filter foran, den skal så suge frisk luft ind i kassen og på den måde får du overtryk inde i kassen, så støvet kun forsøger at komme ind hvor filteret er placeret.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |