recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 65UF860V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 65UF860V

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sir-DeltA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sir-DeltA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 65UF860V
    Sendt: 11-September-2015 kl. 09:30
Hey

Har købt dette tv i Elgiganten, er glad for den men der er et par ting der generer mig lidt, så tænkte om nogen måske har svar på disse spørgsmål:

1) Hvis man skal afspille media filer fra en simpel NAS, kan det virkelig så passe at man ikke blot kan browse netværket og tilgå den? - Eneste måde jeg kan få det til og virke er ved og bruge det latterlige Smartshare eller det mediadeling der i Windows, men det kræver jo en Windows PC. En gammel mediaspiller f.eks Popbox V8 kan jo dette uden problemer.

2) Nogle der har fundet en kalibrerings guide til 860 modellen? - syntes den kalibrering til 850 modellen som ligger på flatpanels ikke helt passer til 860 da menu punkterne virker lidt anderledes?

3) Når man ser mørke scener i film så lyser det hele op når underteksterne kommer således alt det sorte bliver 95% sort eller lign, syntes det ser mega skod ud. Så Terminator Genesys her forleden og der er mange mørke scener som lyser op bare der er lidt lyse farver på skærmen, som f.eks, understekster !:( - Kan dette afhjælpes eller skyldes det bare IPS panelet? - På mit gamle Panasonic plasma var det slet ikke sådanne problemer.

4) Man er vel næsten nød til og skaffe sig en ordentlig media afspiller hvis man vil have noget HD lyd ud? - Det er jo begrænset hvad der komme igennem ARC.
LG 65" 65UF860V
Pioneer VSX-930-K
Monitor Audio CT380-FX
Jamo 507 front 200 center
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:36
3. lyder som om det er dynamisk kontrast. Det skal du slå fra.

4. Der bør komme det samme ud af ARC, som TVét bliver fodret med. Er ikke sikker på at jeg forstå, hvad du mener her.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:55

Det skal ikke forventes, at der fra externt tilsluttede enheder, fås andet end 2 Ch lyd fra TVet via ARC/Toslink til SR. Lyd fra externt enheder skal direkte til SR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sir-DeltA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 14:44
Yes sådan har jeg også forstået det Radiomanden, det betyder mere eller mindre at media afspiller delen på LG tv er værdiløs da man ikke kan få noget ordentlig lyd ud igennem ARC.
Lidt irriterende at den ikke bare kan sende rå bitstream ud til AV.

Tror også jeg er kommet frem til og købe en 4K media afspiller.
LG 65" 65UF860V
Pioneer VSX-930-K
Monitor Audio CT380-FX
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Sir-DeltA Sir-DeltA skrev:

Yes sådan har jeg også forstået det Radiomanden, det betyder mere eller mindre at media afspiller delen på LG tv er værdiløs da man ikke kan få noget ordentlig lyd ud igennem ARC.
Lidt irriterende at den ikke bare kan sende rå bitstream ud til AV.

Tror også jeg er kommet frem til og købe en 4K media afspiller.

Hvad vil du afspille?

Bruger du ikke Netflix 4K?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sir-DeltA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 08:10
Primært mkv (H264) - 1080P remux med det ægte HD lydspor.
LG 65" 65UF860V
Pioneer VSX-930-K
Monitor Audio CT380-FX
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det skal ikke forventes, at der fra externt tilsluttede enheder, fås andet end 2 Ch lyd fra TVet via ARC/Toslink til SR. Lyd fra externt enheder skal direkte til SR.

Det er forkert forstået. ARC kan videresende lydsporet præcis som det modtages i TV'et, da HDCP-handshake ikke brydes undervejs. Med SPDIF kan du slet ikke overføre HD-lyd, da interfacet ikke kan klare mere end 5.1.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-September-2015 kl. 14:42
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sir-DeltA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:58
Jeg kan fint nok få DD 5.1 lyd igennem ARC, men ikke HD lyd.
LG 65" 65UF860V
Pioneer VSX-930-K
Monitor Audio CT380-FX
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu