recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Media Center i Windows 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Media Center i Windows 10?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SMFoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SMFoged Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Media Center i Windows 10?
    Sendt: 11-September-2015 kl. 14:08
Hvad siger i?
Har i droppet WMC? eller vil i fortsætte med det?

http://lifehacker.com/get-windows-media-center-running-on-windows-10-with-a-f-1729919907

/Stephen
HDHomerun HDHR3-4DC
Win8.1 64bit
Windows Media Center
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:14
Jeg har droppet WMC og gået i gang med Mediaportal.
Er væsentlig federe på alle punkter, og er meget tilfreds med TV delen.

Var meget skeptisk men blev ikke skuffet.

Springer IKKE tilbage til WMC.
Til top
SMFoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SMFoged Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:18
Skal man have MP1 eller MP2?
og hvad med WAF?

Redigeret af SMFoged - 11-September-2015 kl. 16:19
HDHomerun HDHR3-4DC
Win8.1 64bit
Windows Media Center
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 02:36
når det først er sat op så er waf nok bedre på mp2 end på wmc
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 11:59
Jeg installerede MP1, da jeg var lidt bange for stabiliteten på MP2.

WAF er i top. Kører super fedt og er super stabilt.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:14
Jeg zappede WMC og Windows, er istedet endt på Linux m. TVheadend & Kodi... Men jeg er også lidt nørdet
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
SMFoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SMFoged Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 15:34
Ok...
Tror jeg vil prøve at geninstallere min win10 game/work maskine, så jeg kan bruge den til et frisk test setup af MP2!!!

Er der guides et sted der kan fjerne alt gætværket i indstllningerne når man har Yousee og HDHomerun. (4tunere).

Noget af det vigtigste er en solid EPG, windows media center REMOTE support, sleep/wake funktion og driftsikkerhed.

Når jeg har det hele oppe at køre kunne det tænkes at jeg ville installere det på familie-tv-computeren.

tak for gode råd.
HDHomerun HDHR3-4DC
Win8.1 64bit
Windows Media Center
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af SMFoged SMFoged skrev:

Ok...
Tror jeg vil prøve at geninstallere min win10 game/work maskine, så jeg kan bruge den til et frisk test setup af MP2!!!

Er der guides et sted der kan fjerne alt gætværket i indstllningerne når man har Yousee og HDHomerun. (4tunere).

Noget af det vigtigste er en solid EPG, windows media center REMOTE support, sleep/wake funktion og driftsikkerhed.

Når jeg har det hele oppe at køre kunne det tænkes at jeg ville installere det på familie-tv-computeren.

tak for gode råd.

Nu kører jeg kun MP1 og det er en gammel version, da jeg sjældent opdaterer. Det er fordi jeg prioriterer stabilitet over nye versioner. Dette er dog ikke sagt at jeg ikke ønsker de nye versioner, men hvis en version tjener sit formål og det er hos mig at vise og optage tv. Så skifter jeg ikke ud når det spiller perfekt.

EPG skal du benytte fra en ekstern leverandør som xmltv.se, så virker serie optagelser perfekt.
Der er fuld support for MCE remote, men det anbefales at køre med IR-suite, da du så kan sætte den op til ikke at betjene selve Windows og kun dit mediecenter. Det giver også nogle andre fordele som eksempelvis makro og IR blast eksekvering, hvis du har behov for det. Jeg har eksempelvis min MP til at tænde min surround receiver på den rigtige indgang og slukke den, når Mediecenteret går i standby.
Mit mediecenter er lige så driftsikkert som en gammel video, uden at man skal huske at skifte bånd LOL

Det største problem er når YouSee engang imellem flytter rundt på kanalerne, så skal der lige skannes igen og sættes i rækkefølge hvis det er meget som er flyttet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af SMFoged SMFoged skrev:

Hvad siger i?
Har i droppet WMC? eller vil i fortsætte med det?

http://lifehacker.com/get-windows-media-center-running-on-windows-10-with-a-f-1729919907

/Stephen

Jeg har brug WMCE i mange år og er vant til det, så jeg forsætter med det og så må jeg jo p.t. undvære win10 - håber dog at der kommer en løsning, så jeg også kan få win10.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 13:31
Jeg vil prøve Mediaportal af - er altså genialt og med super WAF faktor.
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 14:06
Bare det dog ville finde alle mine kanaler på hdhomerun. Den finder lige et par stykker. Må sige, at WMC virker noget nemmere at sætte op.
Til top
peandk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peandk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af PhuPhyt PhuPhyt skrev:

Bare det dog ville finde alle mine kanaler på hdhomerun. Den finder lige et par stykker. Må sige, at WMC virker noget nemmere at sætte op.

Jeg har lige brugt et par dage på at installere MP1. Det lykkedes ikke at finde en eneste kanal fra Stofa på min HDHOMERUN. 

Her til morgen gendannede jeg så PCen til et gendannelsespunkt. Efter installation af HDHOMERUN setup, efterfulgt af installation af MP2, finder MP nu mine Stofa kanaler. Der vises TV og jeg kan optage. Der er nok lang vej endnu før det virker med PC i dvale o. l.

Jeg er i tvivl om det er skift fra MP1 til MP2 der har løst mit problem. Jeg har læst at problemet kan være firewall relateret.

Min HDhomerun er sat til 64 256 128 Symrate 6900. I MP serveren har jeg valgt region Stofa Hjallerup.

Vil det være en god ide at skifte til MP1 og gøre et nyt forsøg på at finde kanalerne.

Mvh. Poul E.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu