|
Ir øje til forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jansk84 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2013 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2015 kl. 22:29 |
|
Hej.
Jeg søger et ir øje jeg kan sætte i min kommende bluesound forstærker således at den kan stå i et andet rum end mit tv, men stadig styres ved tv'et. Så en ir sender der ender i er mono Jack. Er der nogen der har erfaringer med dette. Skal gerne bruge et med 10 m kabel |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilken Bluesound forstærker? Har den indgang for ekstern ir modtager og er der specificeret fra fabrikanten hvilken der kan bruges?
En ir sender, eller en ir modtager? Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|
Her Evt kan du købe en kortere en og så en minijack forlænger. |
||
![]() |
||
jansk84 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2013 Status: Offline Point: 14 |
|
Det er Powernode 2. Og iflg bluesound selv skal det "bare" være et ir øje altså er øje der modtager og sender videre
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Så har du fået et fint råd af 8x100....
Klaus |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Som jeg forstår det vil du fjernbetjene Bluesound med fjernbetjening fra TV position? Ifølge billeder i omtale: er det et IR-IN stik der er på apparat, så du kan ikke bruge det IR Blaster som 8x100 linker til. Det er IR sender beregnet til at klæbe på et apparat over IR modtager. Har ikke lige et link til IR modtager -> jackstik (sender) EDIT, skal være af denne type: EDIT2: De skriver Octava HDMI Switch Units ONLY der kan evt. være problem med frekvens modtager er beregnet til. Typisk bruges 38KHz, jeg ved ikke hvad Octava og Bluesound bruger. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 06-September-2015 kl. 10:10 |
||
![]() |
||
|
Tak Jørgent jeg prøver at få sådan en bandit hjem. Så kan jeg altid afrprøve det inden køb
|
||
![]() |
||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
|
Du kan også prøve lykken mere lokalt
http://koz.dk/shop/4-ir-extendere/ |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
![]() Den kræver +5V forsyning fra boks for at virke, og det er jeg ikke sikker på Bluesound leverer. Skal lige have tjekket op imod min Denon AVR-X4000, som har jackstik IR indgang. Vender tilbage senere. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg har været ved at måle på min AVR-X4000, den sender ikke forsyningsspænding ud på IR-In jack.
Og fik den heller ikke til at reagere på et signal pulstog fra en IR receiver, som hører et tunerkort til min PC. Måske fordi det er et "rent" firkant signal uden 38KHz modulation? Så vil foreslå du spørger din leverandør hvilken type IR receiver/extender der menes med (manual side 3): IR IN : An infrared extender can be connected to allow for programmable learning remotes to control volume and source selection when a POWERNODE 2 is stored in a way that the front panel IR sensor is not visible. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg takker mange gange for forsøget. Og håber jeg kan få fat i en fra bluesound der kan svare mig på det. Indtil videre henviser de bare til den lokale forhandler som heller ikke kn svare mig på det
|
||
![]() |
||
|
For 1-2 år siden lånte jeg en bredbånds IR extender med jackstik til forstærker. Mener det var en Xantech, men kan ikke finde link dertil. Den virkede, men var ikke specielt god pga. bredbånds type, var følsom overfor "lys støj" fra lavenergi pærer og sollys. Ifølge en kollega skulle det være noget af det bedste på markedet. ![]() Den er bredbånds med operations område på 32-60KHz, så jeg forventer den sender modulationsfrekvens med ud på monojack til IR emitter/blaster dioderne. Så vil prøve med han/han mono kabel til forstærker i stedet for IR blaster dioderne. Vender tilbage med resultat når den er modtaget. Burde kunne være fremme indenfor en uges tid. Mvh. JørgenT Redigeret af JørgenT - 09-September-2015 kl. 08:44 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |