|
Windows Media Center i Windows 10? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SMFoged ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-September-2015 kl. 14:08 |
Hvad siger i?
Har i droppet WMC? eller vil i fortsætte med det? http://lifehacker.com/get-windows-media-center-running-on-windows-10-with-a-f-1729919907 /Stephen
|
|
HDHomerun HDHR3-4DC
Win8.1 64bit Windows Media Center |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har droppet WMC og gået i gang med Mediaportal.
Er væsentlig federe på alle punkter, og er meget tilfreds med TV delen. Var meget skeptisk men blev ikke skuffet. Springer IKKE tilbage til WMC. |
|
![]() |
|
SMFoged ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Skal man have MP1 eller MP2?
og hvad med WAF? Redigeret af SMFoged - 11-September-2015 kl. 16:19 |
|
HDHomerun HDHR3-4DC
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
når det først er sat op så er waf nok bedre på mp2 end på wmc
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Jeg installerede MP1, da jeg var lidt bange for stabiliteten på MP2.
WAF er i top. Kører super fedt og er super stabilt. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Jeg zappede WMC og Windows, er istedet endt på Linux m. TVheadend & Kodi... Men jeg er også lidt nørdet
![]() |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Ok...
Tror jeg vil prøve at geninstallere min win10 game/work maskine, så jeg kan bruge den til et frisk test setup af MP2!!! Er der guides et sted der kan fjerne alt gætværket i indstllningerne når man har Yousee og HDHomerun. (4tunere). Noget af det vigtigste er en solid EPG, windows media center REMOTE support, sleep/wake funktion og driftsikkerhed. Når jeg har det hele oppe at køre kunne det tænkes at jeg ville installere det på familie-tv-computeren. tak for gode råd.
|
|
HDHomerun HDHR3-4DC
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Nu kører jeg kun MP1 og det er en gammel version, da jeg sjældent opdaterer. Det er fordi jeg prioriterer stabilitet over nye versioner. Dette er dog ikke sagt at jeg ikke ønsker de nye versioner, men hvis en version tjener sit formål og det er hos mig at vise og optage tv. Så skifter jeg ikke ud når det spiller perfekt. EPG skal du benytte fra en ekstern leverandør som xmltv.se, så virker serie optagelser perfekt. Der er fuld support for MCE remote, men det anbefales at køre med IR-suite, da du så kan sætte den op til ikke at betjene selve Windows og kun dit mediecenter. Det giver også nogle andre fordele som eksempelvis makro og IR blast eksekvering, hvis du har behov for det. Jeg har eksempelvis min MP til at tænde min surround receiver på den rigtige indgang og slukke den, når Mediecenteret går i standby. Mit mediecenter er lige så driftsikkert som en gammel video, uden at man skal huske at skifte bånd ![]() Det største problem er når YouSee engang imellem flytter rundt på kanalerne, så skal der lige skannes igen og sættes i rækkefølge hvis det er meget som er flyttet.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Jeg har brug WMCE i mange år og er vant til det, så jeg forsætter med det og så må jeg jo p.t. undvære win10 - håber dog at der kommer en løsning, så jeg også kan få win10. |
|
![]() |
|
Jeg vil prøve Mediaportal af - er altså genialt og med super WAF faktor.
|
|
![]() |
|
PhuPhyt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Bare det dog ville finde alle mine kanaler på hdhomerun. Den finder lige et par stykker. Må sige, at WMC virker noget nemmere at sætte op.
|
|
![]() |
|
peandk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-December-2012 Status: Offline Point: 1 |
Jeg har lige brugt et par dage på at installere MP1. Det lykkedes ikke at finde en eneste kanal fra Stofa på min HDHOMERUN. Her til morgen gendannede jeg så PCen til et gendannelsespunkt. Efter installation af HDHOMERUN setup, efterfulgt af installation af MP2, finder MP nu mine Stofa kanaler. Der vises TV og jeg kan optage. Der er nok lang vej endnu før det virker med PC i dvale o. l. Jeg er i tvivl om det er skift fra MP1 til MP2 der har løst mit problem. Jeg har læst at problemet kan være firewall relateret. Min HDhomerun er sat til 64 256 128 Symrate 6900. I MP serveren har jeg valgt region Stofa Hjallerup. Vil det være en god ide at skifte til MP1 og gøre et nyt forsøg på at finde kanalerne. Mvh. Poul E. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |