|
Reparation af HDMI på Onkyo 906? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2015 kl. 09:59 |
Hej.
Så blev det min tur til at opleve de berygtede HDMI problemer på min receiver. Jeg står i en situation hvor jeg ikke ønsker at købe ny receiver grundet den nuværende usikkerhed omkring understøttelse af 4k, hvorfor jeg gerne vil vente et par år til der kommer noget brugt til salg. Posten til hifi er kraftig nedskåret grundet nyligt huskøb. Jeg har googlet mig frem til at en reperation af HDMI-boardet kan gøres ret billigt ved udskiftning af et par kondensatorer, MEN der er lidt loddearbejde involveret, og eftersom jeg ikke kender til at betjene sådan en maskine ville jeg høre ad om der er en venlig sjæl der for en overkommelig sum kan/vil være behjælpelig med sådan en reperation? Jeg bor i nærheden af Esbjerg. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5308 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tjekket på model/serie nummer om den er omfattet af den udvidede garanti reparations periode?
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Var inde og kigge på linket, men så vidt jeg forstår omhandler denne garanti kun netværks og lydproblemer... Jeg forsøgt dog at indtaste serie.nr. og krydse af i "problem med HDMI-output", men blev efterfølgende informeret om at min enhed ikke var blandt de receiver der skulle returneres... 😞
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Gå ind Og vælg at du har HDMI problemer OG lydproblemer!
Så dækkes din receiver... M.v.h. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5308 |
![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
3!
HDMI, lyd og netværk. Men det hele sidder på HDMI-boardet. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Har haft samme problem på mine 3 sidste Onkyo recievere (derfor jeg er skiftet til marantz). Den ene af dem TX-NR906 pillede jeg HDMI boardet ud og sendte det til en elektronik reparatør med en youtube video og udførlig beskrivelse af hvilke kondensatorer der skulle skiftes på min model, det kostede mig 1400,- og det hjalp ikke, så enten var de her reparatører ikke dygtige nok,eller også virker det ikke på alle boards,da der kan være andet galt end et par kondensatorer. Hvis du kan få den lavet under garantien, fint, ellers sælg den. Jeg fik fint solgt min med defekt hdmi board,hvilket jeg selvfølgeligt gjorde opmærksom på ved salg,og køb en ny reciever..
|
|
![]() |
|
Lyden har faktisk også "poppet" engang imellem når man skifter kanal med DOLBY slået til, så den kan de selvfølgelig også få rettet (egentlig ikke noget jeg isolereret set gad at få efterset), men har jo ikke problemer med netværk? Har haft den kablet før med internet, som fungerede perfekt. Kan jo ikke bede om en udbedring af ting der ikke er defekte?
|
|
![]() |
|
...misforstod vist dit svar i det seneste indlæg Henrik, som tydeligvis ikke var et svar til mig. Jeg forsøger mig igen med linket og melder tilbage
|
|
![]() |
|
Gider nemlig lige præcis ikke at smide 1400 kr for sådan en reparation!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Kan jeg godt forstå,også derfor jeg lige ville nævne at det ikke er sikkert det virker.. Den udvidede garanti kom selvfølgeligt først EFTER jeg havde skilt min ad og derpå skaffet mig af med mine onkyo.
|
|
![]() |
|
Tak for advarslen 👍
Jeg har nu forsøgt mig med at markere 3 punkter og alligevel kommer der følgende besked "This Serial/Unit does not need this update... Med andre ord, de dækker ikke min receiver som er købt i 2009?! WTF! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |