|
Søger Synology NAS til synk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kukstern ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2015 kl. 14:56 |
Hej,
Jeg har pt en Synology DS112+ som jeg bruger til backup - jeg har også backup på min pc - derfor valgte jeg kun med 1 disk. Har faktisk også backup på en USB disk :-) Nu er mit DSM højest sandsynligt ødelagt pga. en strømafbrydelse midt i en genstart. Det mener Synology kan være problemet. Nu overvejer jeg så at anskaffe en ekstra NAS til at stå ved min søster, så jeg kan synkronisere data i mellem dem, og så kan hun også bruge den til backup. Min nuværende er 2Ghz og med 512 MB ram bliver brugt til lidt stream af film. Vil jeg kunne nøjes med den lille de har, som er på 800 Mhz og så enten 256 el. 512 MB ram? Den skal primært bruges til backup/synk mellem min og den. /Kennet |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvis den blot skal "fjernsynkronisere" burde du sagtens kunne nøjes med en af de ældre/mindre modeller
beklager men kan ikke lade være med at vise dig dette link: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142140&title=synology-nas-server-ds211j |
|
![]() |
|
kukstern ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
Jeg er ikke meget for at købe en brugt, og tror måske jeg går efter en DS115.
Det er åbenbart min disk der ikke er helt på toppen mere (en Seagate fra marts 2013). Jeg synes godt nok det er hurtigt den er færdig, hvad skal jeg så vælge i stedet for?? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Jeg kører personligt med WD RED diske. De er specielt beregnet til NAS.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Til det formål rækker det med DS115J med mindre du behøver Wake on lan.
WD RED som nævnt er et godt valg. Mine er over 6 år og kører problemfrit. Har tidligere haft en standard seagate disk i, og den blev for varm så nas'en låste sig. Uden nas cover fungerede den dog udemærket. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |