recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe stabil laptop til min mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe stabil laptop til min mor

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe stabil laptop til min mor
    Sendt: 28-August-2015 kl. 10:21
Hej alle

Ja det lyder banalt, men jeg er simpelthen træt af at defragmentere min mors laptop :-)

Jeg leder efter en langtidsholdbar maskine, som ikke koster en bondegård. Den skal vitterligt ikke bruges til noget som helst andet end at tjekke mails på og lidt netbank.

Hun har en acer, som måske er 6-7 år gammel, men i hendes øjne er den jo stadig ny. Der er ikke installeret noget særligt på den udover Windows 7, men alligevel er den simpelthen fantastisk langsom.

Jeg ved at softwaren opdaterer sig selv i baggrunden, og internettet kræver mere og mere, men jeg må indrømme at jeg godt kan følge frustrationen i at man bruger måske 6000 kr. på en pc, som ikke skal kunne noget særligt, og så holder den alligevel ikke længere tid.

Er der et trick i indkøbsfasen, som man kan gøre for at få en computer der er vedvarende stabil og hurtig? Den skal trods alt bare håndtere lidt internetsurf.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:25
Køb en tablet i stedet, den vil hun blive rigtig glad for.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:33
Har du overvejet at smide en SSD disk i den? Det kan altså gøre en virkelig langsom pc til et nogenlunde brugbart produkt.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Er der et trick i indkøbsfasen, som man kan gøre for at få en computer der er vedvarende stabil og hurtig? Den skal trods alt bare håndtere lidt internetsurf.


1. SSD.
2. iPad (eller lignende)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:40
Elgiganten kører med tilbud på en 15,6" Lenovo med 8GB RAM og 128GB SSD til 2.222 kr. Bevares, CPU'en er ikke specielt hurtig og der er selvfølgelig sparet i alle andre ender og kanter men lige netop 8GB RAM og specielt den 128GB SSD burde være nok til at den føles hurtig nok til almindelige opgaver. Når blot der ikke er tale om en HDD er man kommet langt.

Jeg vil give Kampus ret i, at en tablet vil være et godt valg til langt de fleste "content consumption"-opgaver men det hænder fra tid til anden, at der lige er nogle ting der skal ordnes og som ikke kan klares med en tablet så hvis det er enten-eller må valget falde på en almindelig bærbar eller i det mindste en hybrid-PC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:50

Til det beskrevne brug, så kan en Tablet klare det, der er ingen grund til andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Looklight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 11:11
Har lige opgraderede min svigermors gamle laptop meg mere Ram og et SSD  og windows 10 uden al det bloatware der var på før. Nu kørere den rigtig hurtig og skal ikke tænke på fragmentering af den mer.
Wink
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 11:26

Bloatware, det er da det første man fjerner fra enheden i det omfang at det kan afinstalleres, hvilket for det meste er muligt på en PC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 11:29
Slutter mig til de andre. En gensinstallation på en ny SSD. Hvis maskinen ikke har været geninstalleret i de 6-7 år vil det alene gøre underværker.
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 15:04
Ellers vil jeg da klart anbefale en Chromebook :)
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 15:35
Inden der bruges penge på ny hardware, kunne du også forsøge at installere Elementary OS.
Man behøver ikke betale (det kan man så beslutte senere, hvis man er glad for systemet).
Det booter ganske hurtigt selv på en ældre PC og det er funktionelt og visuelt enkelt.

Jens



Redigeret af jec - 28-August-2015 kl. 15:37
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 16:34
Jeg vil godt nok også anbefale hende at købe en tablet i stedet. En computer skal ha opdateret java, flash player osv. i tide og utide, med alt hvad der dertil følger (ask.com osv.) Alt sammen lort der fylder på computeren og gør den langsommere og langsommere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu