recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor igen eller fladskærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor igen eller fladskærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter RS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2015
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor igen eller fladskærm?
    Sendt: 21-September-2015 kl. 09:17
Hej

Jeg er i overvejelsesfasen vedrørende opgradering af billedet i min stue-biograf.

Jeg har i en hel del år kørt med projektor Panasonic PT-AX100E (720P) på et lærred af størrelsen 68" (lille stue).

Det har jeg været fint tilfreds med, da det var klart billigere at få den størrelse billede med en projektor ifht. fladskærm på det tidspunkt jeg købte den. 

Men i dag, kan man til rimelige penge få 65" fladskærme.

Det der gør det ekstra svært, er at jeg ikke kan finde ud af om jeg skal gå efter 1080P eller 4K, eller simpelthen bare leve med min PT-AX100E et år endnu indtil 4K er mere udbredt.

Jeg har ikke fastsat et budget, men da jeg købte min PT-AX100E gav jeg 12.000kr, og det havde jeg det ok med... 

Det skal også siges, at jeg ikke har noget imod at købe en brugt projektor - jeg tænker at jeg for rimelige penge ville kunne købe noget der er en mærkbar opgradering ifht. min aldrende projektor (produceret i 2006!) - evt. så billigt at den kan betragtes som en "overgangs-projektor" i 1-3 år.

Så, kort og godt: 
-Opgradere eller vente?
-Fladskærm eller Projektor?
-4K eller 1080P?
-Købe brugt? (overgangsprojektor?)

Mvh Peter
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 10:01
Samsung UE75H6475

det er en 75 tommer til 16500-18000 kr
det er en 1080 og ikke 4k synes man skal vente 2-3 år på 4k
jeg har selv det tv og er super glad for den.
Til top
Peter RS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2015
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 10:05
Hej Heine-Olesen

Tak for input. 

Jeg bør lige nævne at jeg ikke har plads til mere end 68".
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:01
Har stort set samme setup som dig. 720p projektor, lille stue, 78" lærred. Efter jeg opgraderede til 55" tv, bruger jeg stort set aldrig projektoren længere.

Skulle jeg vælge en af delene blev det et 65" full HD tv i mellemklassen og så vente på hvad der sker med 4k oled om nogle år. Synes et tv er en mere allround løsning.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af heine-olesen heine-olesen skrev:

Samsung UE75H6475

det er en 75 tommer til 16500-18000 kr
det er en 1080 og ikke 4k synes man skal vente 2-3 år på 4k
jeg har selv det tv og er super glad for den.

Hvordan er kvaliteten på det tv? (sort niveau, skarphed, osv)

Jeg har selv kigget på det nemlig.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 16:23
Hvis du går projektorvejen og vil have brugt, så har jeg en udmærket og støjsvag en til salg, med 92'rullelærred.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 16:45
Osbech jeg har i 20 år købt flag skib model af tv og året efter kunne købe til det halve det gider jeg ikke mere. De er måske 5 % bedre men det er bare ikke pengene værd.
Men jeg er meget glad for min samsung kan kun anbefale den. :0)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu