|
Projektor igen eller fladskærm? |
Besvar |
Forfatter | |
Peter RS
Junior bruger Oprettet: 18-April-2015 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-September-2015 kl. 09:17 |
Hej
Jeg er i overvejelsesfasen vedrørende opgradering af billedet i min stue-biograf. Jeg har i en hel del år kørt med projektor Panasonic PT-AX100E (720P) på et lærred af størrelsen 68" (lille stue). Det har jeg været fint tilfreds med, da det var klart billigere at få den størrelse billede med en projektor ifht. fladskærm på det tidspunkt jeg købte den. Men i dag, kan man til rimelige penge få 65" fladskærme. Det der gør det ekstra svært, er at jeg ikke kan finde ud af om jeg skal gå efter 1080P eller 4K, eller simpelthen bare leve med min PT-AX100E et år endnu indtil 4K er mere udbredt. Jeg har ikke fastsat et budget, men da jeg købte min PT-AX100E gav jeg 12.000kr, og det havde jeg det ok med... Det skal også siges, at jeg ikke har noget imod at købe en brugt projektor - jeg tænker at jeg for rimelige penge ville kunne købe noget der er en mærkbar opgradering ifht. min aldrende projektor (produceret i 2006!) - evt. så billigt at den kan betragtes som en "overgangs-projektor" i 1-3 år. Så, kort og godt: -Opgradere eller vente? -Fladskærm eller Projektor? -4K eller 1080P? -Købe brugt? (overgangsprojektor?) Mvh Peter
|
|
heine-olesen
Bruger Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samsung UE75H6475
det er en 75 tommer til 16500-18000 kr det er en 1080 og ikke 4k synes man skal vente 2-3 år på 4k jeg har selv det tv og er super glad for den. |
|
Peter RS
Junior bruger Oprettet: 18-April-2015 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Heine-Olesen
Tak for input. Jeg bør lige nævne at jeg ikke har plads til mere end 68".
|
|
Bimsen
Guld medlem Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har stort set samme setup som dig. 720p projektor, lille stue, 78" lærred. Efter jeg opgraderede til 55" tv, bruger jeg stort set aldrig projektoren længere.
Skulle jeg vælge en af delene blev det et 65" full HD tv i mellemklassen og så vente på hvad der sker med 4k oled om nogle år. Synes et tv er en mere allround løsning. |
|
osbech
Guld medlem Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er kvaliteten på det tv? (sort niveau, skarphed, osv)
Jeg har selv kigget på det nemlig.
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du går projektorvejen og vil have brugt, så har jeg en udmærket og støjsvag en til salg, med 92'rullelærred.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
heine-olesen
Bruger Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
Osbech jeg har i 20 år købt flag skib model af tv og året efter kunne købe til det halve det gider jeg ikke mere. De er måske 5 % bedre men det er bare ikke pengene værd.
Men jeg er meget glad for min samsung kan kun anbefale den. :0) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |