recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering: Marantz SR7009 eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering: Marantz SR7009 eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering: Marantz SR7009 eller?
    Sendt: 22-September-2015 kl. 23:33
Overvejer kraftigt at skifte min begynder receiver (Denon avr-2113) ud med noget andet, da jeg synes den mangler noget til mit 5.1 setup (XTZ med front 99.36 center 99.26 bag 95.22 samt sub w12.16) samt at den kun har 1 HDMI udgang (kører pt med en HDMI splitter der ikke virker optimal da den ikke supporterer ARC).
Faldt over tilbuddet på SR7009 som flere af jer har og det virker umiddelbart som en god pris og lyden på de Marantz setup jeg har høret har været god - ved dog ikke om den passer til mine XTZ'ere selvom Denon og Marantz skulle være meget ens

Så kommer al snakken om HDMI 2.0, HDCP2.2 og UHD. Som jeg forstår det så har SR7009 ikke dette. Specifikationen siger godt nok at den kan opskalere til 4k (men ikke UHD standarden) så jeg kan ikke rigtig hitte ud af om jeg vil have gavn af dette. Pt har jeg et LG 55UB820 som heller ikke har disse features og mht projektoren er den desværre kun HD selvom det kunne være lækkert med UHD - dvs pt kan jeg ikke se at manglerne er et problem. Eller er der noget jeg skal overveje når den primære film kilde er Netflix.
En anden ting er den manglende mulighed for opgradering til DTS:X - dette er vel heller ikke relevant når jeg primær bruger Netflix og ikke regner med at udvidede mit 5.1 setup (medmindre det lykkedes mig at skjule højtalerne for konen)

Synes efterhånden jeg har læst så meget om for og imod og der nu kommer nye modeller med alle tænkelige features at jeg ikke længere er i standt til at tage en beslutning. Jeg håber at der er een eller flere der kan give mig et spark i den rigtige retning eller komme med et godt alternativ til 7009'eren. Mit budget ligger på max. 9000 og regner ikke med at skulle lave en ny opgradering de næste 4-5 år.....men lad os se hvad fremtiden bringer

På forhånd tak for input
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 07:03
Go for it.
Jeg har selv lige skiftet fra en ældre receiver til en Marantz SR6009, og ærger mig lidt over at jeg ikke tog 7009.

Jeg kender ikke den DENON du har men jeg har oplevet et betydeligt løft i surround delen efter mit skifte.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:24
LG 55UB820 har hdmi 2.0 og HDCP 2.2.
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 11:18
Mkirkelund du har jo helt ret fik blandet det sammen med at den har begrænsninger mht HEVC da den kun har 30P.....

KevinL tak for motivationen

Kan se at Trumle i en anden tråd fraråder at købe en processor uden HDCP 2.2 .......er det den generelle holdning fra eksperterne da jeg så vil vente

Glemte at skrive i min oprindelige besked at det er en stue bio dvs ikke optimale forhold...
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 12:32
Altså hvis dit behov for 4k og DTS X ikke er der og du forventer at det ikke komme til at blive en mulighed senere, så vil jeg da sige at jeg syns at du skulle købe sr7009 nu hvor man kan gøre en god handel.

For hvis vi alligevel snakker om 5-6år før at der kan komme en mulighed for DTS X pga. Evt eget rum - tvivler på at du kan få lov til at udnytte det i stuen:-) så er der alligevel sket en del på billed siden til den tid og så skal dk måske alligevel skifte igen til den tid.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 12:34
Jeg har selv en av8801 processor og den fik jeg kort før at av8802 kom, men jeg viste at det av8802 kunne tilbyde iforhold til av8801, ikke var noget jeg nogensinde kunne bruge, da chancen for at jeg fik mit eget rum til bioen ved hus køb, var meget lille og ganske rigtigt vi har nu købt hus og bioen forbliver i stuen da der ikke er mulighed for eget rum. Så man kan jo lige så godt spare lidt hvor man kan:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 16:53
Pm sendt
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 20:07
Følger lige med her, og hører gerne hvad pm drejer sig om ?
Har selv en lettere defekt og bedaget Pioneer , og gør lignende overvejelser . Formoder bare at jeg får brug for diverse højopløste muligheder før Atmos . Derfor har jeg luret på bla en brugt Marantz 7008 , mens jeg venter , - men synes ikke rigtigt at brugtmarkedet rykker min vej. . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 20:44
PM indeholdt tilbud om salg af NAD T757 samt overvejelser Bromber5 havde mht behovet for uhd, atmos osv. hvorfor valget faldt på NAD der har mulighed for opgradering af MDC modulet.
Har også set at der er en SR7008 til salg men tror jeg hellere vil give lidt eksta og få en ny 7009 hvis valget falder på Marantz.
Håber at et par af dem der selv har SR7009 kunne give lidt input til fordele og ulemper med denne model ( hvis der er ulemper )
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 07:02
Kom selv frem til den konklusion at der ville gå nogle år inden jeg ville kunne få glæde af UHD, og af den grund kunne jeg vælge en gammel model.
Så hvis du får brug for de nye features, så vent til SR6010 kommer, eller evt. Kig på Yamaha 850.

Hvis du ikke har behov for det, så spring endelig ud i SR7009.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 07:25
- er en brugt SR7008 til ca 5k ikke lige så godt ,hvis man ikke udvider m lofthøjtalere ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu