|
LG & 4K Opskalering ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-September-2015 kl. 02:00 |
|
Nu har jeg prøvet det med opskalering af 1080p signal til 4K på mit LG tv UF695V i 55".
Må sige at jeg ikke kan se den store forskel.....det er måske en anelse skarpere men så skal man også sidde virkelig tæt på.....jeg mener helt up front :-) Men er det bare sådan eller hvad ? Den indgang på tv'et jeg bruger står det 4K HDMI....2.2 eller lign....dem er der 2 stks af. Så går ud fra der er ingen forskel på de indgange. Jeg hentede noget 4K demo på nettet og smed det på en USB hdd.....så kan man fandme set forskel. Men det med opskalering af 1080p til 4K er bare noget reklame halløj. Det virker ikke hos mig. Eller gør jeg noget forkert ?
|
||
![]() |
||
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad har du tidligere set på TV'et?
Alt hvad du viser på skærmen bliver opskaleret til 4k, Hdmi der er 4k kompatible kan, modsat andre, modtage et 4k signal. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4749 |
|
Hej. Nej der er ikke nogen forskel. Billedet viser den information der nu engang er i signalet. Og signalet får ikke tilføjet noget ekstra fordi at du opskalerer. I den sidste ende vises alt på skrærmen i 3840×2160 pixels. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-September-2015 kl. 10:16 |
||
![]() |
||
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
|
Hmmm.....jeg har sat tv'et til at opskalere fra et 1920x1080p signal. Men tv'et viser ikke 3840x2160p i info bjælken. Kan det have noget med mit HDMI kabel at gøre ??........det er bare et helt alm kabel som er købt i tidernes morgen. Tror ikke det er et decideret 4K hdmi kabel.Det var et af de ret billige ting.
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2365 |
|
Den info du ser på skærmen er ang. det signal tv'et modtager.
Det vil bruge det antal pixels der nu engang er brug for. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
TVet kan jo i sagens natur kun vise i den opløsning som panelet har, så derfor Scales alt ganske automatisk til den opløsning. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
|
Mit gamle LG plasma viser kildens opløsning, hvilket giver god mening. Så selvom der står at kilden er 540i eller 720p, så vises det nu en gang i 1920x1080 :)
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
|
Ja, Hvis du vil have bedre billede, skal du have et kildesignal i 4K. F.eks. Netflix's 4K-streams eller de kommende UHD Blu-ray-film.
Opskalering og "Hz" systemer er de mest misvisende marketing-begreber, som tv-producenterne endnu har fundet på. Desværre også dem som den brede befolkning har taget mest til sig.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Som tidligere skrevet, det signal der kommer til TVet, hvad enten det er fra Tuner eller fra et externt input VIL automatisk blive vist i panelets opløsning, altså Scalet til 4K. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |