|
Valg af processor |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-September-2015 kl. 13:03 |
|
Hejsa
Jeg er ved at sælge min Onkyo TX-NR 3010 receiver. Jeg vil gerne have en processor som jeg skal koble til min Procella P18 + 2 x KK DXD808 subwoofere. Alle med XLR. Herudover har jeg en Rotel RMB-1077 effekt som skal kobles til via RCA og som driver mine Procella P6. Jeg vakler imellem Marantz AV7702 og Yamaha CX-A5100. Kan se at Yamaha'en kommer med en firmware opdatering til DTX:s, hvor Marantz'en "kun" har Atmos. Yamaha'en er også klart den dyreste. Kan I give mig nogle pros and cons? Sejrsen |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Marantz AV7702 har ikke HDCP 2.2, så den ville jeg holde mig langt væk fra.
|
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|
Jeg har lige købt en Yamaha CX-A5100, den er jeg svært tilfreds. Og er det ikke mere en Marantz AV8802 du skal kigge på? den er mere lig A5100.
|
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
Hvad betyder det helt præcist? |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Marantz har audyssey og Yamaha har mulighed for manuelt at korrigere lyden.
Så jeg ville vælge Yamaha uden at tøve. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Det betyder at du ikke kan bruge den sammen med UHD/4k uden at finde en eller anden form for work around i forhold til at processoren ikke kan dekryptere signaler der er kodet med HDCP 2.2. Dvs. UHD video. Jeg tør pt. ikke give et bud på hvad der kommer til at virke udover at se piratkopierede film (!). Jeg er selv i vente position, da jeg blev lovet at jeg bare kunne bruge toslink til lyden. Det løfte ser nu ud til at være lige til at lukke op og ski.. i, da de nye streamingbokse ser ud til at komme uden toslink. (fireTV og den nye ATV) Der er rapporteret om forskellige mere eller mindre U-autoriserede work arounds, men vil får se hvad der kommer til at virke i løbet af de næste måneder, men indtil der er en sikker måde at omgå manglen på HDCP 2.2 i receivere og processorer ville jeg holde mig langt væk. Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 15:11 |
||
![]() |
||
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
|
Har AV7702Mk2 ikke DTS:X og HDCP 2.2 ??
|
||
MORE BASS
|
||
![]() |
||
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
|
http://www.audiophiles.eu/2015/06/03/new-av-lineup-from-marantz/
|
||
MORE BASS
|
||
![]() |
||
|
Nu var det ikke en MKII der blev spurgt til, men det er da ikke utænkeligt at der er kommet en opdateret model hvor HDCP 2.2 er inkluderet. I så fald skal man nok kigge grundigt efter hvilken model man køber, hvis det er den vej man vælger at gå. EDIT: Her er MKII versionen. Den Har HDCP 2.2 http://us.marantz.com/us/products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=avseparates&ProductId=AV7702mkII Der er nok en god grund til at nogle forhandlere har tilbud på "MK 1" versionen. hifi-freaks reklamerer stadig med at den er kompatibel med 4k UHD uden at skrive noget om at den mangler HDCP 2.2 og dermed reelt ikke kan bruges til UHD. Sælgere har sku et frivolt forhold til sandheden. ØV! Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 15:29 |
||
![]() |
||
|
Tak for svar. Har ikke brug for 4k lige nu, men måske senere.
Kan både av7702 og cx-a5100 kalibrere to subwoofere i separate positioner? |
||
![]() |
||
|
Av7702 kan
Kender ikke Yamaha recieverens kalibreringssystem |
||
MORE BASS
|
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
Onkyo kan kalibrere 2 subwoofere separat, bare et foreslag
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |