|
CleanMyMac2/3 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
OFF ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-September-2015 kl. 15:55 |
Hej Forum
Er der nogen der har erfaring med ovennævente program enten i version 2 eller 3. Det lyder jo fantastisk, men virker det? ![]() Jan |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Grundlæggende er det unødvendigt og spild af penge.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
OFF ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
men når man har en MBA 128GB, og andet/others fylder 62gb så er der ikke meget plads tilbage. Og gå ind i systemet selv og finde ud af hvad der fylder er ikke så nemt, så hjælp fra et program ville være dejligt. Jeg ved jo godt hvad foto, musik, video og andet fylder og kan se og slette det jeg ikke har brug for, men i andet/others skulle ligge en masse kopier og affald fra forskelling programmer og apps, og dem kan jeg ikke se. Skulle der ikke være en der har haft gavn af Cleanmymac eller ligende programmer? Jan |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Nu besøger jeg tit forummet på macrumors, og her advarer man KRAFTIGT imod at bruge CleanMyMac. Mange er af den opfattelse, det gør mere skade end gavn.
|
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Brug evt. et program som DaisyDisk til visuelt at finde de filer som virkeligt fylder meget, og afgør så om disse kan slettes. Men vær forsigtig ikke at slette filer du ikke ved hvad gør.
Søg DaisyDisk i App Store. Jens |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
HOLD DIG VÆK FOR DE CLEANING PROGRAMER. Hvis du vil finde store filer så åben et finder vinduet; i søgefeltet sætter du en stjerne "asteriks" Klik på det lille plus og ændre til file størrelse, vælg f,eks. "filer større" end 5MB. osv.
Hvis du ikke benytter iPhoto kan du spare ca. 1.1GB - med Pages spare du ca. 270MB etc. Bemærk at rester fra programer typisk ligger i /biblotek/preferencer "preferences" de slettes nemt. Hvis du surfer meget rund med Safari, så kan du med fordel slette dennes cache. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Ok, tak for svarene, prøver en anden måde.
Altid rart at få vendt spørgsmål, med nogen der ved mere. Jan |
|
![]() |
|
Deaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
Hent programmet Grand Perspective til mac så kan du få en grafisk oversigt over hvad det er som fylder på disken.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Jeg vil også anbefale GrandPerspective.
Og vær forsigtig med at slette noget uden for din hjemmemappe (den med huset). |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |