recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast bøvl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast bøvl.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dr. Thor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast bøvl.
    Sendt: 26-September-2015 kl. 13:30
Hej.

Jeg har købt en Chromecast til min projektor. Den sidder i min receiver Onkyo TX-NR3008 videre til JVC DLA-X3. Jeg fik den nemt og fint opsat. Men den pauser eller stopper afspilning hele tiden, fra alle apps.

Wi-Fi som den er koblet op på, står 20 centimeter fra Chromecasten. Det er en Zyxel NBG-417N router. Kanalen er fast sat på 11. Jeg har mange andre smart tv'er og streamingbokse i huset, som kører upåklageligt, og 80/30 internet, der fungere uden problem.

Mine spørgsmål er:

1) er Chromecast noget møg?

2) er min router noget møg?

3) eller kan min router være forkert konfigureret i forhold til Chromcasten?

Tak. Smile

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 13:51
For tæt på hinanden? Har du mulighed for, at rykke dem fra hinanden? 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 14:04
Det kan også være forstærker og kabler, der ødelægger modtagelsen. Jeg bruger 1,5m HDMI forlænger så jeg kan flytte CC'en væk fra forstærkeren.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 14:33
Chromecast fungere normalt fint. Måske din har en fejl eller er dårlig kompatibel med netværket.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 14:36
Tak for jeres bud. Har lige prøvet, at flytte den væk fra wi-fi og forstærker, og i 10 min. så det godt ud, men så begyndte den at loade igen, som om at den lige pludselig mistede forbindelsen. :-(
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 14:37
Og du har testet, om kanal 11 er belastet i dit område?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 14:44
Det er den ikke, det var derfor, jeg valgte den. Men jeg prøver lige med en anden, for at se om der er sammenhæng.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 16:51
Nå, det tyder på, at Chromecasten ikke bryder sig om min router. Har sat den til tv'et i stuen, og på en anden router, og der har den nu kørt i snart et par timer uden problem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu