|
Hvilken sub, XTZ eller SVS? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Decolour ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-September-2015 kl. 09:15 |
Hej
jeg skal have mig en ny sub, men kan ikke helt finde ud af hvilken. jeg har tidligere haft samme model i svs som jeg synes spillede rigtig godt, men den havde noget støj når den ikke lavede noget jeg ikke kunne leve med og blev derfor returneret til ham den private sælger jeg havde købt den af. Jeg kan se at fyndbørsen har følgende: XTZ SUB 12.17 Matt Blackhttp://www.fyndborsen.se/xtz/subwoofers/sub-12.17-matt-black den har de til 5500 svenske kr inklusiv fragt og det må blive omkring 4400 kr. Av-connection har følgende: Det er den gamle model, og den kan fåes til 4999 inklusiv fragt. Men jeg kan ikke finde ud af hvilken der vil være bedst? eller om der er andre alternativer? jeg leder efter en sub der er præcis og går dybt, primært til film. og den må gerne være forholdsvis kompakt. Mvh Kim L. Poulsen
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.sunfire.com/productdetail.asp?id=36
Har haft den og den Xtz du nævner og den kommer ikke tæt på den Sunfire
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Decolour ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
altså du har haft den ny model xtz? den skulle jo være forbedret på mange punkter, og har en noget kraftigere forstærker.
jeg synes umiddelbart de 300 w rms i den sunfire lyder af lidt? hvordan er den sunfire bedre? hurtigere? eller går dybere? eller? - Kim L. Poulsen
Redigeret af Decolour - 27-September-2015 kl. 09:31 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Næ det var godt nok den gamle model og det var en fin sub til pengene men slet ikke i samme klasse som den Sunfire.
Alle som kender Bob Carver og sunfire ved at de laver nogle rigtigt potente forstærkere og de 300 w på papiret er mere end rigeligt. Min oplevelse er at den var nemmere at intigrere og der var meget mere og renere bas end alle andre "billige" subs jeg har ejet faktisk en rigtigt god sub til prisen. Har en True sub nu som jeg er rigtigt glad for og som bliver i mit set up til den ikke kan mere ![]() |
|
|
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Hej decolour,
Lidt of tonic - Var det den sb12 vi to var i budkrig om? Må jeg spørge hvad issuet var? Svar gerne på pm hvis det forstyrre for meget i din tråd :-) Mvh Thomas |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Hvis du har interesse i XTZ så ville jeg mene at 12.18 er den mest interessante model, hvis du har plads. Den har at rimeligt stort bas refleks kabinet, en kraftig forstærker og en ordentlig basenhed. Kan findes hos Dans hifi til omkring 5400,-.
|
|
![]() |
|
thornico: du har pm.
Trumle: har du hørt den? kan det passe den kun kan fåes i glossy? jeg ville godt nok helst have en sort mat subwoofer. Og ikke mindst har du hørt den sammenlignet med svs? Helljohn: tak for svaret, den ser også interessant ud, men synes ikke den går ret dybt umiddebart. Mvh Kim L. Poulsen
|
|
![]() |
|
Så lidt da
![]() ![]() Redigeret af helljohn - 27-September-2015 kl. 13:41 |
|
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Nej. Det er udelukkende baseret på hvad man får for pengene. Jeg har haft en 12.16. Den var jeg ikke så begejstret for. Det er derfor jeg foreslår en større model med bedre komponenter og et større kabinet. Jeg er sikker på at du kan finde både anmeldelser og brugerbeskrivelser hvis du leder lidt på forskellige fora og via google. |
|
![]() |
|
ok, kunne være rart med nogen der rent faktisk havde hørt dem i praksis.
jeg har også haft en xtz 12.16 og jeg synes ikke den bidrog med ret meget, så den blev solgt igen. Mvh Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |