|
subwoofer hjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lovebuine ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2015 kl. 20:46 |
Jeg har et par cerwin Vega vs series 6ohm front højtalere med 18 tommer bass i, som står på gulvet, de ret store, mit spørgsmål er hvad skal jeg vælge af subwoofer der kan matche det, skal helst være brugt eks dba.
villet have købt B&W asw608 men flere siger den ik levere nok bass, især ik hvis ens front højtalere er store.
|
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Umiddelbart tænker man jo at dine vaskemaskiner spiller så dybt at du ikke har noget at bruge en sub til....
![]() |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
lovebuine ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
når man ser film, så er der behov for en subwoofer.
|
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Okay
|
|
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Hvilke højttalere er det du har?
Hvilken forstærker er det du har? Har du sat forstærkeren op til at køre uden subwoofer? Klaus |
|
![]() |
|
har en pioneer vsx 1019, højtalerne i front er cerwin vega vs series, store med 18 tommer bass og jeg har subwoofer sat til også, dog ikke med indbygget forstærker.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Nååååååh, dem? - hvis du vitterligt ønsker at få hjælp, så skal du hoste op med er specifikt modelnummer. "Store med 18" bas" hjælper intet. Klaus |
|
![]() |
|
de hedder cerwin vega VS 15
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Er det så ikke 15"? |
|
![]() |
|
Jo det vil jeg osse mene det er!
|
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Jeg ville nok købe en kraftig effekt forstærker til at drive de højtalere med. Jeg er overbevist om at der ikke er nok saft og kraft i den Pioneer til at drive sådan et par basser sammen med de øvrige højtalere og en ikke self-powered subwoofer
|
|
![]() |
|
Okay, så i første ombæring er det højttalere med 15" bad og ikke 18". Dernæst er det et sæt højttalere der går dybere ned i bassen end de fleste moderne små højttalere. Hvis du ikke kan få bas nok ud af dem, vil jeg mene at du enten har fået sat systemet forkert op, eller at du har voldsomme krav til lydniveau. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |