recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - caster det nye Apple tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caster det nye Apple tv?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: caster det nye Apple tv?
    Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 19:31
Hej
Chromecast caster udsendelsen op på ens tv, mens Apple tv streamer fra ens iPhone/Ipad til ens tv. Det første et supersmart, da en IPhone/iPad ikke behøver at bruge ressourcer eller overhovedet være tændt efter man han valgt den udsendelse man vil se.

Der blev skrevet inden Apple tv 3 kom, at Apple tv også skulle kunne caste. Jeg synes bare ikke, at jeg kan læse det mig frem til, at Apple tv 3 kan caste, når jeg læser om det nye Apple tv. Er der nogen som ved, om Apple tv kan caste eller ej?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 20:00
Appletv siden version 2 har kunne caste som du kalder det.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 20:27
Nu har jeg solgt mit Apple tv 2 for et stykke tid siden. Mener helt klart, at jeg ikke kunne slukke min iPad efter jeg har valgt den udsendelse jeg vil se på mit tv - det kan jeg med Chromecast!

Chromecast overtager håndteringen af den valgte udsendelse, når den er valgt på ens IPad. IPod'en er bare en "fjernbetjening".
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 20:39
Der er nogen som har Apple tv 3? Det et muligt, at vælge en udsendelse på f.eks DR tv og caste det op på jeres tv via Apple tv og derefter slukke den enhed I caster fra?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:11
iPad Retina (første generation med lightning connector) og ATV 3. Gik ind på DR's hjemmeside, valgte et program på DR 2, sendte det via AirPlay til ATV, klappede coveret i og smed iPad på bordet.

Filmen fortsatte ufortrødent.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:17
Det kommer an på hvad der menes med "slukke". Klaus antager at du mener slukke for skærmen - og det kan man godt gøre, mens man bruger AirPlay. Hvis du mener at du vil kunne slukke iPad'en (e.l.) helt, så er svaret nej. Den skal være tændt, men må godt have slukket skærm.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:26
Ja, jeg mener slukke Ipad'en helt ned og ikke kun skærmen. Det lyder som om, at det stadig er streaming fra IPad'en til Apple tv' et, da det er en forudsætning at Ipad' en er tændt (så kan det godt være at må få lov til at slukke skærmen, men det ændre ikke så meget i denne sammenhæng).
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:50
-

Redigeret af petite_machine - 02-Oktober-2015 kl. 23:00
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 07:25
Er konklusion denne, at Apple tv streamer og Chromecast caster?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 07:38
For Airplay, ja. Apps (fx. Netflix) direkte på ATV kan selvfølgelig trække streamen direkte.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 07:51
Ok, så bliver det, at jeg kører videre med min Chromecast løsning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Ja, jeg mener slukke Ipad'en helt ned og ikke kun skærmen. Det lyder som om, at det stadig er streaming fra IPad'en til Apple tv' et, da det er en forudsætning at Ipad' en er tændt (så kan det godt være at må få lov til at slukke skærmen, men det ændre ikke så meget i denne sammenhæng).


Det er det ikke. ATV overtager streamet, så det ikke skal ud forbi ipad og derfra videre til ATV. Ipad virker herefter som "fjernbetjening" der styrer ATV.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu