|
Windows 10 genveje på skrivebord |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 20:34 |
Jeg har installeret windows 10 på to PC'er.
På den ene blev genvejsmapperne hvide, og de automatisk indlagte ikoner kan ikke længere ses. Hvordan genskaber jeg disse program- og linkgenveje, så de vises normalt? Fx Facebook der har hvidt f på blå baggrund. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Programgenveje genskaber du ved at gå ind i det enkelte programs installationsmappe på c drevet. Her højreklikker du på programmets .exe fil og vælger "Send til skrivebord".
Facebook ved jeg ikke. Det er jo en internetgenvej som du formentlig ikke vil have på skrivebordet, men blandt favoritter eller på favoritlinien i browseren. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Tak. Programgenveje har jeg lige fundet ud af, men det er lidt besværligt med send til. Tidligere kunne man bruge musen og trække programmet over som genvej på skrivebordet. Findes der ikke en nemmere program genvej end send til?
Og 2. Eksempel der søges en hjemmeside. Tidligere kunne man trække adresseLinien over på skrivebordet, og der skabtes genvej med ikon. Men på windows 10 fremkommer der ved denne fremgangsmåde et alt-indkørsel-forbudtskilt, når musen flytter adressen over på skrivebordet. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du kan vel stadig bruge din trække fremgangsmåde, hvis du installerer en browser som eksempelvis Chrome.
Men det er vel ikke nogen fordel at lægge sine genveje til internet-sider ud på skrivebordet, så skal du minimere browseren hver gang man benytter en genvej. Hvorfor ikke bare holde dem inde i favoritter/bogmærker.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Højre klik på skrivebordet, ny-> genvej og skriv fx www.facebook.com
|
|
![]() |
|
Genvejen virker Ole, men facebook ikonet indsættes desværre ikke
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Til Cyberguyen.
Jeg kan indsætte genvejen på måden som du foreslår, men ikonet indsættes heller ikke her. Genvejsmappe er kun hvid |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Begge mine pc'er viser og gør det samme på windows 10, så enten er det et Windowsproblem eller noget nyt i denne version, der enten skal slås fra eller sættes til
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Genveje oprettes nemt ved at højreklikke på det du vil have genvej til, klik på "kopier" eller CTRL-C. Stil dig på skrivebordet og højreklik, vælg derefter "indsæt genvej". |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Er det kun ved links til hjemmesider det sker? (skal lige siges jeg sidder ikke i nærheden af en windows 10). |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg kan forestille mig at det er afhængigt af browser etc. om hvordan ikonet ser ud på et link. Så længe det virker er det vel ikke så vigtigt?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Det sker både ved genveje fra programmer og fra hjemmesider. På begge pc'er.
Usædvanligt ud fra tidligere versioner |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |