|
Erstatning for Onkyo TX-NR616? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Silent Sniper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 21:43 |
Efter at have haft min Onkyo TX-NR616 i 2 1/2 år måtte den
også til reparation grundet defekt HDMI board. Som jeg har forstået det, kræver det 7.1, hvis vi holder os til Marantz SR5010 vil dette betyde at der ingen ledige højtaler terminaler er ledige til Zone2, da man tildeler Zone2 til ”Surround Back”(hvis jeg har læst/forstået manualen korrekt)? Connecting
ZONE2 Er ikke interesseret i at have en ekstra forstærker
tilsluttet, for at kunne have lyd i køkkenet også. Nuværende setup (stue) Nuværende setup (køkken Zone2)
Krav: Marantz SR5010 6695,- http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=avreceivers&ProductId=SR5010 Redigeret af Silent Sniper - 11-Oktober-2015 kl. 13:52 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x5200w-surround-receiver/
Har dog ikke HDCP 2.2! Klaus Redigeret af KlausDM - 06-Oktober-2015 kl. 22:07 |
|
![]() |
|
Silent Sniper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
Det så ellers ret spændende ud
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Prisen var også lige i øjet, men det er der nok en grund til (manglende HDCP 2.2). Lillebroderen (X4200) med kun 7 forstærkerkanaler og HDCP 2.2 koster 2000 mere.
Klaus |
|
![]() |
|
Med dine krav, havde jeg nok valgt Marantz SR 5010 (http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5010-p-1545.html)og en lille løs stereoforstærker til Zone2, der tændes og slukkes ved hjælp af trigger signalet fra forstærkeren (som kan sættes op til kun at komme ved Zone2)
Klaus |
|
![]() |
|
Det var faktisk ikke nogen tosset ide, har ikke selv kunne finde andre end den nævnte Marantz SR 5010. Har du et bud på en stereoforstærker til "rimelig" penge? ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
ta en tur forbi hififreaks..
Marantz har mange spændende stereo maskiner..
hvis du køber en 5010 og også køber en lille stereo forstærker derude, så er der helt sikkert noget rabat at hente.. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Den oplagte mulighed er så en 9 kanal receiver, men det finder du nok ikke til 9k,- Alternativet er en 7 kanal receiver der kan tildele forstærker kanalerne dynamisk, så du slipper for at købe en ekstra forstærker. Efter hvad jeg kan lure kan Yamahas receivere tildele nogle af forstærkerknalerne til en ekstra zone når den er aktiv, men så må du leve med 5 kanaler i stuen når køkken-zonen er i brug.
EDIT: Glemte at skrive at du så kan styre zone 2 med en telefon app. Håber det gav mening :-) Redigeret af Trumle - 07-Oktober-2015 kl. 09:01 |
|
![]() |
|
Det vil jeg helt klart gøre, om ikke kan man se lidt på produkterne
![]() |
|
![]() |
|
Ellers skulle jeg spare noget mere op, har du nogle modeller i tankerne må du gerne linke til dem. Kiggede lidt på deres modeller, men synes ikke at deres 2015 modeller har DTS-X og Atmos. Kan sagtens leve med ikke at have lyd i køkkenet når der ses film i stuen hehe
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Atmos er fra rx-a850 og op. Ved ikke med dts x. Det kommer nok som en firmware-update. Det må du lige selv verificere. Hvis der er vigtigt, så vent til det rent faktisk er på gaden så du ikke køber katten i sækken, fordi der kommer en aller anden halvbagt løsning.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg ville også tage et kig på Yamaha RX-A850 - eller 1050 - som ligger indenfor prisrammen. God kvalitet, god lyd og det du efterspørger. Og mulighed for at benytte Yamaha's MusicCast funktion, i øvrige rum.
http://www.whathifi.com/yamaha/rx-a850/review M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |