|
Onkyo vs Pioneer receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 12:21 |
|
Hej, jeg har set på 2 receivere, men ved ikke hvilken jeg skal vælge.
Den ene er en onkyo 5007 og den anden er en Pioneer Lx 86. Jeg ved at onkyo er rigtig strøm stærk! Ved ikke hvor stærk Pioneer er sammenlignet med onkyo. Pioneeren er dog lidt nyere. Nogle der kan guide lidt her tak :D |
||
![]() |
||
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skal siges jeg skal give det samme for dem
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Onkyo har haft en del problemer med HDMI boards.
Personligt har jeg det sådan at udstyr med stor fejlrate går jeg udenom. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Pioneer'en ER strømstærk. Har selv SC-LX83, som aldrig taber pusten med mine svært drevne B&W højttalere.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Jeg ville holde mig fra Onkyo'en dels pga de mange som har haft afbrændte HDMI boards, men mest af pga udgangseffekten falder meget hurtig når den bliver stresset med 5 kanaler eller 4ohms belastninger. Det kan du læse mere om her:
http://www.soundandvision.com/content/onkyo-tx-nr5007-av-receiver-page-3#Hh8WCjRiXF414vmy.970 Allerede ved 5 kanaler i drift falder den til 5x68W. Det værste er dog at beskyttelses kredsløbne sætter hårdt ind ved 4 ohms belastninger. I stereo @ 4ohm dykker udgangseffekten helt ned til 2x65W! LX 86 er ikke lige Pioneer's mest heldige/kraftige generation men den holder sig dog på hhv 5x92W og 7x90W. Og 4ohm er noget den kan li', der kan den levere 2x191W, altså næsten det 3 dobbelte af Onkyo'en. Redigeret af armani-thomas - 12-Oktober-2015 kl. 13:57 |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
|
Armani-Thomas... Det virker til du ved en del om pioneers recievere. Jeg har en pio sc lx71 og skal i løbet af et par måneder have ny reciever evt også en effektforstærker. Hvilken pio vil du anbefale? Pris er underordnet dog er Susano lige voldsom nok. Den skal have alt nyt, DTS-x og atmos osv. Beklager for hijack af tråd men måske trådstarter kan bruge Sanne hjælp:)
|
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
|
Jeg har haft både Pioneer og Onkyo, bl.a. 5007 som du nævner. Jeg syntes bedst om Onkyo'en til mine MK højttalere. Pioneer'en var for lys og ikke fyldig nok, Onkyo'en syntes jeg var perfekt til min smag.
Det skal dog nævnes at Pioneer'en reel ikke kan sammenlignes helt med Onkyo'en, da det "kun" var en 2022'er. Jeg overvejer dog at prøve en større Pioneer model igen, da de jo generelt får ret gode anmeldelser alle steder.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Pioneer ER lys og næsten skinger efter kalibrering med mcacc. Men den kan tweakes til at lyde smooth, detaljerig og fast i lyden via den interne 9-bånds EQ
Redigeret af Kampus - 12-Oktober-2015 kl. 15:00 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Imponerende at den kan levere over det dobbelte i 4 ohm i forhold til 8 ohm. Det plejer fysikken at sætte begrænsning for..... Klaus |
||
![]() |
||
|
Det tror jeg gerne på. De store Pioneer jeg har haft med +20 kg kampvægt har haft store traffoer og lytter ![]() |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Det er fordi du sammenligner output i 8 ohm og hhv 5/7 kanals drift med outputtet i 4 ohm og stereo. I stereo 8 ohm er den målt til 2x144W. Så nej den dobbler ikke op fra 8 til 4 ohm.
|
||
![]() |
||
|
Desværre må jeg skuffe dig. Jeg følger ikke rigtig med i udviklingen længere, da f.eks. Atmos ikke er interessant for mig. Jeg beholder formentlig min LX75 i nogle år endnu.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |