recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt mediecenter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt mediecenter
    Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 23:37

Har haft en del TViX gennem tiden, og de har fulgt mig sikkert og klaret opgaven til UG.

Inden nogen kommer med en masse dårlige kommentar om TViX (for jo der har da været nogle mangler) så skal jeg informere at jeg kun bruger min medieafspiller i stuen til afspille mine film fra min QNAP NAS, og intet andet. Alt internet streaming som YouTube, Netflix, HBO og hvad har vi, klarer mit smart TV. Og til film har TViX faktisk klaret det godt hele vejen (og gør det stadig). Med alle formater som ISO filer, mkv og BluRay struktur af enhver størrelse op til 50Gb uden problemer.

Men på det sidste har den haft det med slukke pludselig, og til tider starter den ikke på remote kommando (med fuld batt).

Så jagten er gået ind på en afløser. Allerede nu efter par ugers test med div HTPC løsninger som XBMC og lig. står det klart for mig at jeg ikke har den fornødne tid til sådanne nørdede løsninger (selvom XBMC er mega fed ellers, hatten af for dem der har tiden til sætte det korrekt op). Så jeg er stadig i "TViX genre" med lignende modeller som Popcorn Hour osv. Men har nærmet mig ned til 2 som "Mede8er MED600X3D" eller en "Dune TV 303D".

Fordele/ulemper fra panelet ønskes gerne Smile. Erfaringer osv. tak!

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 00:46
Kodi (xbmc) tager ikke lang tid at sætte op. Hvis du vælger en linux distro så med kodi præinstalleret så kører det som en leg sigrs det. Jeg kører med win 8.1 pga netflix og tv2 play. Så ved ikke så meget om de distro'er. Men de bliver rost
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 08:47
Jeg har en Acer chromebox til salg til 1200,- hvis det har interesse. Ny og kun tændt 1 gang for at installere Openelec som er Kodi (XBMC) Linux versionen.  Købt i Juli på Amazon i Tyskland. Den er stærkere end intels nuc 2820 og er færdig en maskine. Du kan lige skrive hvis det har interesse.

Redigeret af Bjur - 17-Oktober-2015 kl. 08:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:24
Tak Bjur, men som jeg skrev så har det med installere og opsætte en masse ingen interesse.

For jeg syntes ikke alt den tid der skal bruges til sætte det op, er det værd for mig. Jeg søger som sagt en "Shake & Bake" løsning der står klar bare til spille film fra min NAS.
WAF betyder også noget, da min kone og børn skal kunne betjene den nem og lige til med se film. TViX startede altid op direkte lige ind i skærmbillede hvor mine film mapper var. Hvor nemt kan det være Wink
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:48
Men så brug den time på at få kodi op og kører. Min kone og mine børn er glæde for kodi. Og den skal kun sættes op en gang. Så kører det
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Men på det sidste har den haft det med slukke pludselig, og til tider starter den ikke på remote kommando (med fuld batt). 
Jeg går ud fra den er med ekstern power supply?
Det kunne meget vel være elektrolytter der er ved at være trætte/tørret ud. 
Så en reparation (hvis typen kan adskilles) eller udskiftning med erstatning kunne måske løse problemet.

Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 10:34
Mener min tekst er skrevet klar, at Kodi (eller lig) ikke har interesse Smile

Jørgen T. Det er ekstern PSU ja. Har allerede prøvet skifte PSU uden held. Ønsker ikke ofre mere på den, så den må lade pladsen for nye kræfter Sleepy
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 15:41
Jamen bedre waf skal men lede længe efter. Og om du skal bruge en time på en sløv afspiller at lære at kende eller bruge en time på opsætning af kodi. Det er sgu hips som haps
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2014
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 17:23
Plex kunne også være en mulighed. 
Så længe du navngiver filerne rigtig gør den alt arbejdet. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:22
Men den tager timer at sætte op
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:08
@Borghammer - du får ikke nogen shake&bake løsning. Der er ingen "jeg skal ikke lave noget som helst den finder det hele for mig" løsning på markedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:30
Jeg søger bare et svar på mit spørgsmål med de 2 boxe jeg nævner eller lignende boxe i samme genre. Ikke andre forslag, og jeg mener bestemt ikke mit skrevne var så dårlig det var til at misforstå Confused
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu