recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio med Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio med Server

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Audio med Server
    Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 09:23
Hej.
Min Squeezebox Classic er død, Så jeg skal have noget nyt. Jeg streamer min musik fra en server med Ubuntu server. Jeg bruger en Ipad og nogle gange en Android mobil til at styre musikken med. Jeg havde først tænkt mig at købe Raumfeld Connector 2. Men nu er Chromecast Audio kommet i mellemtiden. Og siden jeg normalt bruger et optisk kabel burde lyd forskellen vel ikke være så stor. Men hvad bruger man af programmer? Jeg har også en plex server kørende, tror i det ville være fint nok?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 10:33

CC Audio understøtter diverse Streaming tjenester, såsom Deezer, Sporify, Pandora, Rdio og mange flere, tilslut den til dit anlæg, vælg den ønskede tjeneste, så er du kørende.
Virker med Android, IOS og PC, Mac og Chromebook.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 12:56
Har lige købt mig an Chromecast audio. Det virker fint Tunein radio. Så mangler jeg bare at få sat musik biblioteket op og købt mig et toslink mini kabel eller adapter, så jeg kan ligge det gule kabel blæk igen.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 14:20
har du mulighed for at se om den virker med yousee musik ?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 15:03
Jeg har desværre ikke Yousee abonnement. Så jeg kan ikke rigtigt teste det. Og Yousee appen liggger heller ikke under Chromecast app kategorien.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 16:03

Nu har jeg ikke CC Audio, men CC V2.0, med den kan der afspilles You Music, ikke med Cast, men via Screen Mirror, så med den funktion kan der vises alt og afvikle alt lyd fra Telefon/Tablet, såfremt enheden har Screen Mirror/Screen Cast.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

CC Audio understøtter diverse Streaming tjenester, såsom Deezer, Sporify, Pandora, Rdio og mange flere, tilslut den til dit anlæg, vælg den ønskede tjeneste, så er du kørende.
Virker med Android, IOS og PC, Mac og Chromebook.

Haha.. Du svarer i øst, mens der spørges i vest :)

OT: Her er en lille gennemgang af muligheder, selvom punkt 1 så går direkte imod overskriften :)
http://www.guidingtech.com/37079/stream-music-chromecast/
Og når du har en PLEX server kørende, så virker det som den indlysende ved at gå.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 16:52
Tak har nu fået tilsluttet via optisk kabel. Og er ved at skanne musik biblioteket med Plex server.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 16:54
Super.. Har du styr på ID3 tags i dine filer? Hvis ikke, så bliver det nok ret uoverskueligt.

Skriv endelig dine erfaringer med produktet :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 17:09
Ja jeg brugte dem også til squeeze server. Er ved prøve det af nu. Plex app'en kører ikke helt så smooth som squeezepad gjorde. Skal vidst lige have opdateret min plex server. Så den spiller mine flac filer direkte i stedet for at transcode. Den kører i hvert fald heller ikke gapless nu.

Redigeret af -claus- - 18-Oktober-2015 kl. 17:40
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 17:43
Je har nu opdateret plex server og den reagere noget hurtigere nu. Der er dog ikke Gapless playback endnu. Jeg tror dog at det er en begrænsning i på selve Chromecasten
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 17:45
Det indstiller du direkte i PLEX app'en på din telefon. Under indstillinger>avanceret>afspiller og så vælger du direkte stream og direkte afspilning.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu