recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook til rep?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Macbook til rep?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Macbook til rep?
    Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 14:18
Jeg vil indlevere min Macbook til rep. Regner med at sætte en harddisk til og køre Timemachine.

Men hvad så? Gendanner jeg Mac til fabriksindstilling? Og hvad når den kommer tilbage, hvordan blir den så som før?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 15:10

Du skal i hvertfald gemme det der er på den, i hvertfald alt det som du ikke vil miste, diverse SW kan gen installeres, hvis du vil sikre dig at der ikke sker adgang til diverse ting, så slet dine adgadgangskoder. Gendan e,v,t til fabriksindstilling, det kan også være sådan du får den tilbage, det kommer an på hvad der skal laves ved den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg vil indlevere min Macbook til rep. Regner med at sætte en harddisk til og køre Timemachine.

Men hvad så? Gendanner jeg Mac til fabriksindstilling? Og hvad når den kommer tilbage, hvordan blir den så som før?

Ja, når du får den tilbage, så gendanner du fra TimeMachine. 

Du behøver ikke slette det der er på den, men hvis du alligevel vil, så kan du nok bruge det meste f denne vejledning:

Hvad skal jeg gøre, før jeg sælger eller forærer min Mac væk?

Få at vide, hvordan du sikkerhedskopierer og fjerner data fra din Mac-computer, inden du sælger den eller forærer den væk.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 18:31
Og her:

Linket med hvordan man sletter er lidt gammelt :-)

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal i hvertfald gemme det der er på den, i hvertfald alt det som du ikke vil miste, diverse SW kan gen installeres, hvis du vil sikre dig at der ikke sker adgang til diverse ting, så slet dine adgadgangskoder. Gendan e,v,t til fabriksindstilling, det kan også være sådan du får den tilbage, det kommer an på hvad der skal laves ved den.

Det er batteriet! Arbejdede på den i en time i dag, hvor batteri gik fra 100% til 50%

Den skal jo ikke formatteres, men alt det jeg har lagt på af filer og billeder, skal de ikke ha adgang til.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 19:47

Det kan så beskyttes med Password f.eks.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 20:48
Hvordan tager du normalt backup af dine dokumenter ogbilleder ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 21:11
Tidligere iCloud, men vil ikke abbonnere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 21:33
uanset hvad maskinen fejler står der meget klart i de ting du får fra værkstedet at data på INGEN måde er sikret når den indleveres. - det absolut bedste bud på at beskytte dine data er at tage en fuld backup af maskinen og så ellers slette det du ikke vil have de skal se når den indleveres. Det lyder banalt at hvorfor skulle de dog forsøge en sletning af disken når det kun er batteriet. Men som sagt der kan være andre ting der er i vejen og hvis de finder ud af noget i undersøgelsen, tja så kan en reinstall være problemet. 

Inden du sender ind har du kigget aktivitetsovervågning igennem for at se hvad det er for ting der suger din batteritid, så det ikke er en eller anden applikation som løber løbsk? (og jo er godt klar over at det ikke burde suge 50% på en time
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 21:47
Hvor ser jeg aktivitets overvågning henne?

Maskinen har været strømslugende fra dag 1. Men har kun brugt den sporadisk, og har derfor først nu fået et fuldt overblik over strømforbruget. Den er købt juli 2014, kan det give problemer med rep ub?
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 22:28
Husk at have styr på navnet på din brugerkonto (ikke itunes men kontoen på din mac), dit brugernavn og password. Jeg har selv haft visse udfordringer med indlæsning af sikkerhedskopi fra timemachine efter min mac var til reparation fordi jeg ikke havde styr på dette. Det var meget frustrerende at jeg kunne indlæse mine filer men ikke kunne åbne dem. 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Husk at have styr på navnet på din brugerkonto (ikke itunes men kontoen på din mac), dit brugernavn og password. Jeg har selv haft visse udfordringer med indlæsning af sikkerhedskopi fra timemachine efter min mac var til reparation fordi jeg ikke havde styr på dette. Det var meget frustrerende at jeg kunne indlæse mine filer men ikke kunne åbne dem. 

Go pointe! Havde faktisk problemet ifm godkendelse af download af SW. Mener jeg har det på plads og skrevet ned, men tjekker det lige
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu