|
Folie på højttaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 11:03 |
Har fået mig et par gode gulvhøjttalere, men er ikke helt vil med looket. I stedet for den lyse bøgefiner, vil jeg gerne lægge noget mat hvis folie på.
Jeg er i tvivl om hvorvidt folien vil tage skade og ved heller ikke hvor besværlidt det er at sætte finer på. Jeg håber der er nogen der vil dele deres erfaringer med påsætning af folie, for kunne godt bruge lidt tips og vejledning, ligesom jeg også gerne vil vide lidt om hvor man får folie af fornuftig kvalitet
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De kunne da også spray lakeres.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Du kan se lidt i disse gamle tråde. Det ser da meget pænt ud og nemmere at ændre igen hvis det ikke bliver som du gerne vil have.
Jeg har sat folie på mine vinduer. Her hjælper det at komme noget sæbevand på med en sprayflaske og få presse vandet ud med en speciel skraber. Det gør at du kan flytte med folien. Om træet så tager skade af det ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Du kan se lidt i disse gamle tråde. Det ser da meget pænt ud og nemmere at ændre igen hvis det ikke bliver som du gerne vil have.
Jeg har sat folie på mine vinduer. Her hjælper det at komme noget sæbevand på med en sprayflaske og få presse vandet ud med en speciel skraber. Det gør at du kan flytte med folien. Om træet så tager skade af det ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
mx jelle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Hej.
![]() Jeg har selv overvejet det samme med mine Dali 870, for at slippe af med deres mørke træ (kirsebær) som jeg ikke synes passer godt ind i et moderne hjem. Jeg har også kigget en del på nettet (dette var for at par år tilbage) på at foliere dem. Dette er grundet det ville være meget nemmere and at få dem malet, og også billigere. Der ud over er det også noget som kan pilles af igen, uden at beskadige den originale finish, f.eks. i forbindelse med salg. Jeg fandt flere som i følge dem selv havde fået fine resultater med det. Dette gør sig gældende for både billig folie fra Silvan og dyrt film fra 3M f.eks. Jeg prøvede derfor først med noget billigt og derefter med noget dyrt fra 3M fra en professionel skiltemand. Ingen af delene synes jeg blev pænt nok i samlingerne, til at jeg synes det var en fornuftig løsning. Der ud over havde jeg problemer, med især toppen på Dali 870, da de har en meget lille og tynd kant på hver side af glaspladen, som er svær er få pænt osv. med folie. Alt i alt er det en fin idé og mange har brugt den, men afhængig af din perfektionisme og hvor mange små flader og kanter der er på dine højtalere, er det ikke sikkert det er godt nok. For mit vedkommende må jeg se i øjnene, at det hedder en tur til autolakør hvis det skal opfylde min perfektionisme, hvilket der ikke lige har været penge til på SU ![]() Kan til slut tilfølje, at det ikke blot er mine evner som ikke rækkede, da skiltemanden heller ikke ville påtage sig opgaven for mig, da han ikke mente det ville blive pænt nok.
Redigeret af mx jelle - 26-Oktober-2015 kl. 21:19 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Kan man få folie der ligner Ask ?
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Jeg har pakket min subwoofer ind i mat sort folie, det er ret nemt, og kostede ikke en formue.. Der er et par småfejl, men kun noget man ser i rigtig vinkel med lys osv...
|
|
![]() |
|
mx jelle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
@ osbech ![]() |
|
![]() |
|
AVnerd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
Jeg har prøvet at sætte hvidt folie på et par gulvhøjttalere i valnød. Jeg vil tilslutte mig mx jelle's kommentar omkring finish. Det kan være svært at ramme perfekt i samlingerne. Men øvelse gør mester, så prøv evt. med nogle andre flader først.
Købte mit folie i Silvan. Det var egentlig pænt nok, men tog det af igen, pga. manglende perfektion i udførelse. Og pga. den fod højttaleren stod på, som ikke umiddelbart kunne ændres, så det kom til at se pænt ud. |
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Har lagt folie på nogle reolhøjttalere samt en center. Det blev ganske pænt. Lagde folien således at samlingerne var hhv bag frontstof, på bagside og i bunden.
Købte folien i den lokale malerhandel. Vil anbefale stærkt at få en til at hjælpe med at påføre det, så er det meget nemmere.
|
|
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Jeg kan tage et par stykker i aften. |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Mine højttalere er dynaudio audience 82 og jeg kun lægge folie på fineren, ikke på fronten som allerede er grå. Jeg forestiller mig at det ikk er så dyrt at få lavet. Jeg mener at startprisen for at få algt folie på en bil er 6000, så et parhåjttalere på lidt over en meter kan vel ikke koste alverden at få folieret.
Hvis jeg selv skal gøre det er planen at benytte et langt stykker henover toppen fra bund til bund, så jeg bare skal værelidt skarp ved hjørnerne og derefter tage bagsiden.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |