recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AV receiver med Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AV receiver med Atmos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AV receiver med Atmos
    Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 12:46
Jeg kigger efter en udskiftning af min gamle Harman Kardon AVR 645 og er faktisk rigtig glad for letheden og designet i deres nye serie (herunder AVR171S), men jeg kunne bare rigtig godt tænke mig, at min næste receiver var Dolby Atmos kompatibel, hvilket Harmen pt. ikke poducerer.

Er de nogen, som er inde i H/K's produktlanceringsrytme? De har for nyligt lanceret 1x1S-serien, som kun er en meget lille opgradering af 1x1, så jeg tænker, at der må komme en "rigtig" opdatering inden alt for længe... Måske det var værd at vente på...

Er der alternativt nogen, som kan anbefale en AV receiver, der er Atmos kompatibel til et budget på 5-6.000 kr? Den må gerne være ret diskret med god WAF. :-)

Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:16
Jeg har selv overvejet denne:

Og den har vel en vis WAF, da den ikke fylder så meget i højden og ka stuves af vejen i et møbel :-)

Jeg har i øvrigt ikke lyttet til den og har ingen erfaringer med Marantz.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:37
Det er et MEGA godt bud! Tak for det.

Så er mit næste spørgsmål: Hvilken receiver er bedst rent lydmæssigt? Jeg vil få svært ved at høre Marantz'en, der kun forhandles af Hifi-freaks som ligger i Jylland (jeg er fra Kbh)
Mine højttalere er JBL L820

HK 171S:

Marantz 1606:

Redigeret af massai - 28-Oktober-2015 kl. 13:48
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:49
Hififreaks har lager på amager, og mon ikke du kan få lov at høre den derude.

Men helt ærligt så syns jeg du skal hoppe op i en af de større modeller.    

Redigeret af strecker - 28-Oktober-2015 kl. 13:51
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:54
Synes jeg har læst på deres hjemmeside at lageret på Amager er netop kun et lager, men man er vist altid velkommen til at returnere indenfor 30 dage, så man kan prøve det hjemme i stuen :)
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:57
@Strecker: Kan du komme med et eksempel? :-) Den skal stå i vores stue, så WAF er et stort krav. Standard-størrelsen på receviere vil jeg ikke kunne få igennem. :-)
@mortenstryhn: Tak for tippet. Det vil jeg undersøge :-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:04
Det er også kun lager, men de har jo produkterne stående...

Hvis dit budget er 6000,- så ville jeg kigge nærmere på 5000 eller 6000 serien.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:12
@strecker: Jeg ville gerne, men den bliver for stor (dyb). Jeg er desværre nok begrænset til de lidt "skæve" størrelser.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:16
Jeg har lige søgt på den maskine du har nu, og det er jo også en bette en.

Hvis du syns den gør det godt så kan du også leve med en af de små Marantz.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:24
Altså en Marantz 1606 sku være lige så god som en HK 645 som er den jeg har nu? (Jeg skal bare være sikker på at jeg er med :-) )
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:34
Hov jeg troede det var en hk171 du havde, har læst lidt ved siden af.

Er der en speciel grund til at du ikke kan erstatte din gamle receiver med en ny i samme størrelse.?

Samtidigt bliver det svært at finde noget i dit prisleje der kan levere et fuldt Atmos setup.
De fleste er begrænset til 7 kanaler.

Redigeret af strecker - 28-Oktober-2015 kl. 14:39
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:54
Vi er lige flyttet og skal have forstærkeren hængende over subwooferen og der er vores eksist. for stor i forhold til. En 7.1 forstærker er rigeligt da det kun er 5.1.2 Atmos jeg sigter efter :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu