|
NAS & PLEX & TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 01:40 |
Nu har jeg installeret seneste Plex version på mit LG tv samt NAS.
Men når jeg prøver at afspille noget (MKV HD filer) så melder den om min NAS er ikke kraftig nok til at afspille filen. Min NAS er en Synology DS413 J . Skal jeg virkelig skifte den ud for at afspille sådan noget ? Normalt har jeg bare en Dune HD som jeg afspiller fra og den æder alt. Planen var lidt at undvære maskinen.
|
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din DS413J er ALT for svag til at kunne streame film. musik skulle den kunne klare, men processoren der sidder i er virkelig lille.
![]() |
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Jeg har en NAS 213 J hvor jeg ser film på mit pana as640
Dog udenom PLEX - direkte fra NAS'en via DLNA. |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
Kører du Direct Play eller lader du din NAS transcode filerne?
|
|
.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Har sat den til at transcode? Det kræver mange ressourcer. Hvis den streamer i original kvalitet, bruger den langt færre ressourcer.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Jeg har nu koblet min NAS til mit TV uden PLEX osv.
Det underlige er at den kun kan se Video, Photo , Music samt Mit ene drev som hedder WD RED 1. Jeg har yderligere 2 dreve. De to sidste kan den ikke se. Jeg har været inde i Kontrolpanel (NAS) i kigget i shared folder indst. Alle 3 drev er ens indst mht flueben osv. En anden ting er jeg har REMUX udgaver af mine Bluray film. Der er underteksterne i PGS format. Dem kan mit tv ikke se. Er der nogen som kan hjælpe mig med de 2 sidste drev ? Men umiddelbart kan mit tv godt håndtere remux (Full Bluray) film. Så tænker lidt om Medieafspiller er en uddød race nu om dage ?
|
|
![]() |
|
Har fundet ud af det. Jeg havde glemt at slå Media Indexing til på de 2 drev.
Men fandt samtidigt ud af tv'et ikke kan afspille DTS HDMA 7 lydspor. Så jeg har sat min Dune HD maskine til igen. Synes også at min Medieafspiller levere et flottere billede kontra direkte afspilning på tv'et.......selvom billedeindst er det samme.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |