|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:02 |
Hejsa. Jeg har set nærmere på denne såkaldte squeeezebox, og jeg synes at den ser rigtig fiks ud. Har bare et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på. Kan man købe en netværksharddisk (dvs en harddisk tilsluttet routeren), putte en masse musik på den og så afspille det på squeezebox'en? Jeg vil nemlig ikke have en pc stående tændt, så kan den gøre dette jeg eftersøger? Mvh Bo PS - Hvis det ikke er det rigtige forum, så flyt den venligst. Tak
|
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
Ja, http://www.synology.ch/support_ssods.htm De er også ved at opdatere Firmwaren på NAS'en så den kan køre som en desideret iTunes server. Redigeret af kim.t - 10-Oktober-2006 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Oki doki. Nu er mit tyske ikke så godt, men jeg går ud fra at du har ret. Undrer mig bare at jeg ikke har set det omtalt andre steder. Folk snakker kun om at den kan afspille fra ens pc, men det er da først rigtig smart, hvis den kan fra en netværksharddisk, som man så installerer programmet på. Tak for svar |
|
DS214play
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
Det er nemlig grunden til at jeg købte mig en NAS. Min DS-101J bruger kun mellem 11-16W og kører lige nu ud over netværksdrev også som WEB server. Jeg har en del af mine film liggende som ISO filer på disken som kan afspilles via VLC, og hele mit iTunes bibliotek ligger på den (iTunes er dog installeret på de enkelte klienter - venter på opdatering af FW). Jeg overvejder stadig om jeg skal købe en Squeezebox. Jeg har et B&O anlæg/TV fra '95 som jeg kan styre fra de 3 rum jeg har koblet til via 2-vejs fjernbetjening. Problemet er at en Squeezebox skal kobles til anlæget og det betyder jo at jeg ikke kan styre den fra andre rum. Det smarte kunne være hvis man havde en RF/Bluetooth remote med skærm som kunne vise playlister m.m. fra iTunes som Logitech DJ http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2653,CONTENTID=11828 ) men problemet med denne løsning er at enheden skal være koblet på en PC'er (ikke en NAS) og at den ikke understøter standard WLAN men kører den dens egen 2,4GHz protokal. |
|
![]() |
|
joho2 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Kan Squeezebox afspille følgende lydformater fra NAS'en : M4A, AAC, & FLAC som jeg har mine lydfiler liggende i? Edit : Rettet fra 'Mp4a' til M4A Redigeret af joho2 - 11-Oktober-2006 kl. 19:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er SlimServeren som skal understøtte det, og det gør den http://www.slimdevices.com/su_downloads.html - MP4a skal du nok lige undersøge nærmere.
|
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg fik min i sidste uge og er begyndt at rippe alle cd'er til FLAC formatet.
En langvarig proces - men lyden er sublim ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nu ejer jeg også en KISS optager med harddisk (DP558). Det er vel i princippet en netværksharddisk. Kan jeg så høre musik derfra hvis jeg køber mig en Squeezebox?
|
|
DS214play
|
![]() |
|
Zeuss ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Ja, nu har jeg jo kun en Squeezebox, men jeg ved at de kan kobles sammen så alle spiller det samme. Men om alle styrer alle eller om der er en master, som styrer de andre??? Der må vel stå noget på deres forum om det. OK - det bliver jo ikke just en billig løsning med en i hvert rum og du skal sikkert gå rundt med to fjernbetjeninger... eller: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=25825 Den kan styres fra en palm eller en PSP, så hvem ved? Z. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg har sat det op via min IPAQ med wireless. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg testede lige begivenhederne in real life. Redigeret af troelsit - 10-Oktober-2006 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |