recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til indstilling af højttaler setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Software til indstilling af højttaler setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Software til indstilling af højttaler setup
    Sendt: 02-November-2015 kl. 08:19
Hej Recordere

Jeg har desperat brug for hjælp: har solgt min surround receiver og gået over til at bruge mit mediecenter som surround processor den er så forbundet til min stereo forforstærker der har analog 7.1 ind og ud videre til mine effektforstærkere. Alle indstillinger som højttalerafstande, crossover frekvens, level skal altså foregå i mit mediecenter.

Mit problemer er at, jeg ikke har kunne finde et stykke software der kan gøre det, synes jeg har ledt alle vegne på nettet men uden held, jeg har prøvet med Jriver men synes ikke selve programmet tiltaler mig.

Windows 7 som jeg bruger har en Room correction funktion, men der kan jeg ikke taste afstandene ind manuelt eller tjekke level med mit Radio Shack SPL.

For lige at summere op hvad jeg leder efter :
Software der giver mig mulighed for at lave basale indstillinger som Højttalerafstande, crossover frekvens, level, ligesom i en almindelig surround receiver. Findes det i det hele taget? Synes ikke rigtig jeg kommer nogen vegne længere.

Håber i kan hjælpe mig:-)
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2009
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 14:46
Kan desværre ikke komme et bud nu på et stykke software der kan det allerede, men der blev arbejdet på room correction til Kodi under dette års google sommer of code. Så de får det nok i version 16 eller 17. Men det er nok lidt lang tid at vente.

Men en hurtig søgning gav mig den her side, de har et forslag du måske kan bruge http://forums.audioholics.com/forums/threads/best-windows-eq-room-correction-software.61644/
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:23
Tak for svaret og linket:-) Det lyder spændende med Kodi, men ja det er nok lidt lang tid at vente...

Jeg har prøvet, at lege noget med Room Eq wizard, men jeg har ikke kunne finde nogen funktion i programmet der lader mig indtaste de nævnte kriterier manuelt, så på det punkt har jeg også ramt muren :-/

Mvh Brian
Mvh Brian
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:35
Acourate er programmet som opfylder dine svedigste drømme om og lave en High-end HTPC surround processor

http://www.audiovero.de/en/acourate.php
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 17:53
Det ser interessant ud, har du selv erfaringer med Acourate? Synes dog prisen er lidt voldsom, for mig ser det ud til at Room Eq wizard kan noget af det samme, men kan være jeg tager fejl?
Mvh Brian
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 17:55
JRiver kan de ting du gerne vil have. Har ingen erfaring selv men en bekendt bruger det til netop det du gerne vil.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 18:25
Jriver har jeg prøvet og det kom aldrig til at virke ordentligt:

Jeg kører optisk kabel fra fjernsyn til lydkort for at få surround på tv udsendelser igennem HTPC, via Jriver var der forsinkelser i lyden, prøvede via alverdens guides og flere dages forsøg at eliminere det, men det lykkedes aldrig.

Selve indekseringen af film og serier kører bare heller ikke så godt som f.eks Plex eller Kodi, så jeg droppede det igen desværre :-/
Mvh Brian
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 22:18
Tror ikke REW kan bruges til det du vil, men må indrømme jeg aldrig har udforsket det ret meget.
Har ingen erfaring med Acourate, ved bare at mange bruger det i meget seriøse hjemme-bio'er, rumkorrektionen skulle også være toppen af poppen.
Alternativt er der også AudioLense XO men det skulle have en noget stejlere indlærings kurve, og der er ikke meget info på deres hjemmeside :-/ Man skal formentligt læse sig til alt igennem deres forum. Rumkorrektions delen bliver også betragtet som værende noget af det absolut bedste, hvis man vel og mærke kan finde ud af det ;-) Og prisen ser ud til og ligge på 3700 norske kroner. Men man kan prøve det gratis i en vis periode.

http://www.juicehifi.com/no/
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 07:44
Jeg forstår bare ikke hvorfor det er så svært at finde, det er helt almindelige indstillinger som burde høre til i et hvert lydkort :-/

Det ser ud til at jeg blir nødt til at, købe en minidsp Nanoavr HDA den har 2 hdmi ind og kan sende video signalet videre ubehandlet og behandle audio signalet med de ønskede funktioner samt meget mere og sende det videre ud via 8 RCA output.

Ville bare have været rart hvis der var en her og nu løsning jeg kunne leve med midlertidig :-)

Mvh Brian
Mvh Brian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu