|
Chromecast 2 og 5Ghz |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tweaker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2015 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2015 kl. 18:17 |
Hejsa,
Har fået mig en Chromecast 2, og vil gerne køre den på 5Ghz. En venlig Yousee supporter sendte mig et nyt modem, et Netgear C6250, helt gratis faktisk. Min computer kan ikke køre 5Ghz, også lige meget med det. Men det kan min Samsung Galaxy4, så jeg burde kunne konfigurere Chromecast fra den. Telefonen fandt pænt min nye 5Ghz forbindelse, men Chromecast kan ikke se den. Har endda prøvet at nulstille helt, og starte forfra, men nej, den vil ikke finde den. Så finder jeg dette, der fortæller at jeg skal deaktivere AP isolation, for at kunne køre 5Ghz Har været inde i routerkonfigurationen, men indstillingen er der ikke. Hvis nogen har en workaround, vil jeg være meget taknemmelig. Hvad er iøvrigt konsekvenserne ved at deaktivere AP isolation? Redigeret af Tweaker - 02-November-2015 kl. 18:20 |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej de kan ikke køre på 5ghz.
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Chromecast 2 skulle da netop understøtte 5GHz net.
Nu kender jeg ikke den router, men er det muligt at navngive 2,4 og 5 GHz forskelligt. Så er du sikker på at connecte til det rigtige. |
|
![]() |
|
Tweaker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2015 Status: Offline Point: 4 |
De er forskelligt navngivet fra Yousee. 5Ghz versionen har _5Ghz efter det originale navn.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Fjern _ fra SSID (navnet) på dit 5ghz netværk, så kan din Chromecast 2 forbinde til den.
Altså istedetfor navn Youseerouter_5Ghz så ændrer du det til Youseerouter5Ghz Havde samme problem og det ser ud til at Chromecasten fejler hvis der er andre tegn end bare bogstaver og tal i SSID'en
Redigeret af spawn - 02-November-2015 kl. 22:41 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Bingo, det var lige det skulle til. Mange tak skal du have Spawn
![]() ![]() Eneste ulempe er at nu virker den ikke på tabletten, som ikke kan køre 5Ghz. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvis de er forbundet til samme netværk, så er det ligyldigt at den ene ikke kan køre 5GHz.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Ja, du har ret, men i går ville den ikke se Chromecast. Det vil den så i dag. Så alt er godt.
Tusind tak til alle der har taget sig tid til at svare.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
var så lidt :)
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |