recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Chromebook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Chromebook

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Chromebook
    Sendt: 02-November-2015 kl. 16:36
Hej 
Min kone vil gerne have en billig bærbar, da vores to gamle er færdige. (6+ år)
Vi har i forvejen en Ipad og en stationær, så vi vil ikke bruge så mange penge på den. Det eneste den skal bruges til, er websurf og lidt skole arbejde, og den må gerne kunne bruges fra sofaen også. 
Vi var lige en tur i Elgiganten, for at kigge på Toshiba Chromebook 2 (4 gb ram), som de har på tilbud til 2000 kr. Der var dog en sælger, der anbefalede os at at købe en lidt dyrere Windows computer med en AMD a4 processor bl.a. pga. SSD harddisken. Og fordi at Chromebooken ikke kunne bruges til nem-id.
Jeg kan ikke rigtig forstå det med Nem-id, for jeg har lige prøvet det af med Chrome browseren på min Windows maskine, og der virkede det fint. 
Så jeg har lige lidt et par spørgsmål angående Chromebooks.

Vil hun kunne fortsætte med at arbejde videre på de office dokumenter hun arbejder med nu? (docx)
Er Chrome os død om 2 år?
Virker Nem-id for jer andre?
Er der andre begrænsninger jeg skal tage højde for. 

Jeg syntes Toshiba Chromebook lignede et godt køb. Den var passivt kølet, og virkede ret hurtig. 
På forhånd tak
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 17:43
sælgeren aner ikke et klap. der skal dog siges at der kan være steder hvor login delen stadig er rigtig java baseret og så er der selvfølgelig udfordringer, men ellers kan man jo som regel få sin netbank på mobil/tablet i dag, og kan lave cirkus det samme som via alm web.

chromeOS er IKKE død om 2 år. begrænsninger er selvfølgelig lidt lagerplads, men det er så her man sørger for at lave arbejdsgange der undgår den slags. Hvis det var en toshiba med FHD skærmopløsning, så er det et RIGTIGT godt køb (de er ved at gøre plads til chromebook 3) for så er skærmen med IPS panel. HVis det ikke er FHD opløsning, så er det et alm TN panel så vidt jeg husker, og så er Dell, HP og Lenovo ligeså godt med.

men FHD udgaven har et hamrende godt panel til den pris!
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 18:51
Jeg har en HP Chromebook jeg er rigtig glad for. Den fungerer fint med NemID.
Lynende hurtig opstart....... fra slukket tilstand til man er på nettet går der vel 5-10 sek.
Batteriet holder fint 7-10 timer
Ning
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 19:25
Det er 1080 panel og 4 gb ram. Jeg havde også kig på Asus 15.6. Den har også 1080 Ips panel. Den har så en nyere celeron processor, samt 32 GB hdd i stedet. Men der skal man også slippe 3500 kr
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 19:35
Hvad mener I så om tekst behandling i Chrome os. Vil hun kunne arbejde med eksisterende docx dokumenter.
Til top
Lingx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2015
Sted: Dänemark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lingx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 19:55
Har også en HP chromebook og er meget tilfreds med den.

Har ikke haft problemer med docx, bruger også mest office 365 når jeg rediger ting fra mit arbejde (de betaler)

Til top
Lingx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2015
Sted: Dänemark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lingx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 19:58
Åhh ja fandt lige en side jeg har haft meget glæde at da skifter til Chromebook 

http://www.chromestory.com/google-chromebook/
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 21:52
tak.
Havde regnet med at bruge google docs. Jeg gik ud fra at det kunne installeres og bruges offline også.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 10:03
Du kan jo teste dit brug af Chromebook ved at installere ChromeOS på den gamle bærbar.

http://www.neverware.com/free/#freedetails

Jeg har prøvet det på en gammel T60 og det kørte super fint med understøttelse af wireless mm.

Mvh
Henrik Badsted
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 10:27
Jeg har også været super tilfreds. google docs fungere fint offline også :)

Dog kan excel være lidt drilsk hvis man roder med kompliceret koder, har haft lidt udfordringer på nogle af mine arbejds ark (Arbejder med udvikling af excel ark og integration af samme) simpelthen fordi det ikke er alle excel formler der er korrekt oversat i google docs.
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu