recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-RZ900 vs. Yamaha RX-A1050
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-RZ900 vs. Yamaha RX-A1050

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenrikLarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-November-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-RZ900 vs. Yamaha RX-A1050
    Sendt: 03-November-2015 kl. 12:01
"ååååh nej! Ikke endnu en tåbe der stiller to surround receivere op mod hinanden, fordi manden ikke selv kan tage en beslutning" :-)

Nej, så simpelt er det ikke helt. Jeg står og skal skifte min 10-12-100 år gamle Denon AVR-2807 ud med noget nyt. Jeg syntes den klarer sig fint som surround receiver, men 2-kanals stereo kunne bestemt være bedre.

Derfor leder jeg efter en surround receiver der kan spille godt på mine Dali Mentor 6 højttalere.

Jeg har fundet frem til Onkyo TX-RZ900 og Yamaha RX-A1050 som mulige bud på den næste klods på hylden. Men spørgsmålet er hvad for en der lyder bedst...hvad for en er mest "audiofil"?

Begge modeller er så nye, at det nok er de færreste der har hørt dem - men hvad er jeres erfaringer med 2-kanals hi-fi fra ovenstående mærker? Ville I vælge Onkyo eller Yamaha hvis stereo oplevelsen skal være i fokus?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 12:10
Tåbeligt at udelukke Pioneer og Marantz..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 12:11
Jeg vil ikke sige at nogle er decideret udelukket. De anmeldelser jeg har læst af ældre modeller fra mærkerne her, har bare givet det billede at netop Onkyo og Yamaha vinder på lydkvaliteten. Specielt Marantz ser jeg ofte som testens taber...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 12:26
Hvor mange af testene fortæller så om Onkyos mangeårige problemer med hdmi boards?

Personligt er jeg vældig glad for den marantz jeg har og ville med Onkyos historik gå langt udenom dem.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 11:06
Hej.
Syntes personligt nu du især nævner stereo som lyd flaskehals, og i henhold til dine fine højttalere skulle du måske overveje effekt forstærker.
Og er det for at få hd lydformater via Blu-ray, så måske en lettere brugt endnu kraftigere receiver.
De Mentor højttalere kan virkeligt yde noget.
Personligt så er jeg Yamaha ejer, men vil nu sige uanset mærke så tag så kraftigt en model du har råd til.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 11:55
Hej,

Tak for jeres bud. Valget faldt helt ved siden af de 2 mærker. Det blev en Anthem MRX 500 istedet for :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu