recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af højtalere + hjælp til nye
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af højtalere + hjælp til nye

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdering af højtalere + hjælp til nye
    Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 16:40
Hej derude.
Jeg står i den situation, at der skal ske en udskiftning af mit nuværende system. 
Jeg har følgende, som er fra Tape Connection og købt d. 13-03-12:
Yamaha AS 500 Sort 
2 stk. Monitor Audio Bronze BX2 Sort
WB-1
Musical Fidelity V-DAC II
Audioquest Forest USB 1,5m
2 stk. Audioquest Evergreen 0,6m 
4 stk. Audioquest X2 Grå

Samlet købspris var 5253 kr. 
Det hele er passet utroligt godt på, og fremstår alt sammen som nyt, udover mit Forest USB stik som trænger til at blive skiftet. 
Hvad vil i vurdere jeg kan sælge det hele for i dag?

Så skal jeg kigge på noget nyt. 
Det vigtigste for mig her er, at sættet er aktivt og trådløst til at forbinde med min computer/telefon.
Jeg har kun kigget en smule selv, men mangler noget hjælp/erfaring.
Har kigget på PreSonus Ceres C4.5BT til 1795 kr. , som er lidt interessante ud, men ikke meget info om dem på danske sider.
De skal bruges på et 20 kvm værelse til de fleste genre musik. 
Har nydt meget godt af mit nuværende sæt, men har brug for et nyt, som er aktivt og trådløst (fylder mindre).
Højttalerne må maks være på størrelse med mine nuværende BX2, gerne mindre. 
Jeg tænker maks. prisen er 2000 kr. for at sæt

Tak på forhånd. 

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 17:20
Vil lige tilføje nogle, som jeg kan læse meget godt om, og som får flotte anmeldelser på Whathifi.
Måske nogle som kender til dem: Wharfedale DS-1
http://www.whathifi.com/wharfedale/ds-1/review
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 19:17
Jeg ville beholde højttalere og skifte forstærkeren ud til den her
http://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-melody-streamer-mcr-510-b-stock-p-1492.html

Dine nuværende højttalere er klasser bedre end dem du kigger på!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:05
Tak for svar Klaus.
Den mulighed havde jeg slet ikke tænkt, det kunne være en fed mulighed for er ret glad for mine højttalere, men samtidigt også ret træt af alle de ledninger. 
Er det dit bedste bud på en forstærker med airpay?
Hvad tror du jeg kan sælge min Yamaha forstærker samt V-DAC for?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:21
Jeg må nu også tilstå at du er startet ud med en noget besværlig, men nok hifi-rigtig løsning. Men det er også gået stærkt på "wifilyd" siden på de sidste tre år.

Jeg valgte Melody, på grund af dens forholdsvis beskedne størrelse og fordi den er i et prisleje der er spiselig.

Hvor meget du kan få for dit nuværende er svært at sige. Jeg vil anbefale dig at se dig lidt omkring, hvad lignende udstyr går til rundt omkring. Jeg ville regne med max 50% af nypris, måske mindre.

Klaus
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 21:36
Hvad mener du med, at det er en "besværlig" løsning?
Så du siger stadig, at du klart vil anbefale mig en forstærker med AirPlay fremfor at sælge det hele
Og få et aktivt sæt.

Okay tak!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 22:22
Med besværlig mener jeg kabel fra pc til DAC, til forstærker, og måske endda en forstærker uden fjernbetjening.

Køb et sæt højttalere som de, du har kig på et sted du har returret og sammenlign så lyden fra de to systemer.
Skifter du kun elektronikken, vil forskellen i lyden være yderst minimal, hvorimod et skifte i højttalere vil ændre lyden radikalt.

Klaus
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 22:33
Ja det er også mest det jeg er træt af. En forstærker med airplay ville hjælpe meget!
Jeg har fjernbetjening til min Yamaha A-S500.
Lyder 2000 kr. brugt urealistisk for følgende så?
Yamaha A-S500 (nypris 3300)
Musical Fidelity V-DAC II (nypris 1999)
Audioquest Forest USB 1,5m (
nypris  249)
2 stk. Audioquest Evergreen 0,6m (
nypris 299)

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 12:07
Man kunne jo overveje en sonos connect:AMP forstærker direkte til højtalerne? Sonos er super lækkert at betjene med enten smart phone eller tablet. Alternativt en mini PC til det eksisterende anlæg installeret med jriver og jremote på en smartphone eller tablet. Så er betjeningen iorden.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 12:08
Airplay med et apple TV koster dig kun 599,- din DAC kan vel tage toslink?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Rodding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 14:29
Grunden til det her er jo, at jeg vil af med en skrumlet forstærker, slippe for alle de ledninger og kunne forbinde trådløst.
Så en Apple tv vil bare fylde endnu mere og medføre flere ledninger.
Donors connect kan vel kun bruges til et sæt aktive højttalere right?
Men er mest på forstærkeren med AirPlay eller en hel udskiftning af systemet til et aktivt sæt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 07:58
En sonos AMP eller en NAD d7050 med indbygget airplay kunne være vejen frem, hvis du f.eks. har en ipad\iphone.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu