|
HBO Nordic - kvalitet? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2013 kl. 10:23 |
Hej,
Tilmeldte mig HBO i går og fik det hele i gang på HTPC'en i stuen og også på kontor PC'en. Har testet med IE9 og Chrome browseren og begge giver mig en ret dårlig oplevelse i form af "color banding", "Vertical sync" udrivninger midt i billedet (ved sceneklip) og ikke mindst "stuttering playback". Desuden har jeg ingen lyd (da jeg kører HDMI fra HTPC'en til reciever og videre til TV og har i windows sat det op til 5.1 p.g.a. XBMC). Nå, mit udgangspunkt: 60/60 fiberinternet HTPC baseret på- Intel core i5 med HD3000 iGPU 4GB DDR3 RAM Win7 ultimate 64-bit IE9 og Chrome Internetforbindelse og hardware burde jo ikke være det der resulterer i dårlig stream. Nogen af jer der oplever lignende med deres HTPC setups? Umiddelbart så er HBO Nordic hos mig ganske ubrugeligt, men måske er der noget der skal tweakes? Eller havde jeg bare alt for høje forventninger? Det kan jo være den almene forbruger hos HBO ser deres indhold på 4-10" og ikke i stuen med 52"?
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft HBO i et stykke tid, og mine oplevelse af kvaliteten via PC og tablet, er at det er ringe.
Men nu lover HBO jo HD kvalitet kommer til tablet og PC i denne måned, så vi må bare håbe det kommer snart.
Det er HBO´s sidste chance hos mig, jeg var klar til at opsige min prøve periode i sidste måned, men da de gav en ekstra måned, febuar med, fik de et sidste forsøg på at oppe sig.
Synd at de er kommet så skidt fra land, da de har mange gode serier, men hvis ikke kvaliteten kan følge med så er det lige meget. Redigeret af Jever - 08-Februar-2013 kl. 12:19 |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Findes der nogen muligheder for at teste inden køb?
Bare for at sikre at det fungerer rent teknisk.
|
|
![]() |
|
wigant ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Det er også usandsynligt ringe hos mig. Har en 50/15 gennem antennekablet.
Det er pivringe på PC, mildest talt elendigt (med dog lidt bedre) på iPad og acceptabelt på iPhone (jo mindre skærm jo bedre:-)). Jeg håber virkelig de nosser sig sammen og får forbedret kvaliteten (og gerne kommer på lidt flere platforme).
|
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Ikke andet end du melder dig til. Du har så mulighed for, at afmelde inden 28 feb. igen.
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Tjah, så er der sendt opsigelse til HBO igen. Håber de får styr på deres streaming kvalitet.
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Jeg kan tilsluttet mig til koret. Kvaliteten er ganske enkelt for ringe. Der kom en opdatering på iPad for nylig. Stor skuffelse. Ingen AirPlay og samme elendige kvalitet.
Kære HBO Nordic, tag et smut forbi Apple og Netflix, så kan i se hvordan den ged skal barberes. J |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Kvaliteten på tv, er tålelig når det er via Samsung Smarttv, men stadig med en hel del vej op til Netflix SuperHD. Men via computer er jeg heller ikke specielt imponeret.
Håber deres win 8 app kommer i nær fremtid med ordentlig kvalitet. Eller bare til PS3.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Missede den seneste gratis prøveperiode. Nogen af jer der har afprøvet HBO Nordic via PC / HTPC siden vi sidst blev enige om, at det var alt for ringe??
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
uscallesen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Jeg har lige tegnet abonnement idag og er SLEMT skuffet - jeg bruger en Mac Mini som afspiller og billedkvaliteten er tålelig men milevidt fra Netflix - værre er det at lyden er i stereo (stadig ingen support for Dolby digital osv)
Det er så pisseærgeligt at de har klasse indhold - men ingen måde for folk at se det ordentligt........
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Det med lyden er selvfølgelig for dårligt, men jeg synes at billedet er ok, vel at mærke efter man har trykket på HD, som skal gøres hver eneste gang på PC platformen.
Navigationen er dog totalt ringe og der holdes ikke styr på hvilket afsnit man mangler, men hvis man vil følge med i Game of Thrones er det betingelsen ![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Steen.
Her kan du når du er pc se hvad du sidst har set. http://hbonordic.com/settings/viewing-history |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |