recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruuuuze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruuuuze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste streaming box
    Sendt: 04-November-2015 kl. 14:16
Hej alle

Jeg søger en god streaming box. Den skal køre Kodi (et krav) og skal kunne bruges til de mest gængse tjenester så som; Netflix, HBO osv.

Det kunne være lækkert, hvis den også kan streame indhold fra min computer og/eller NAS.

Endelig kunne det også være fint, hvis den har harddisk, så man kan optage/gemme programmer.

Nogen der har nogle gode forslag??? :-)

Jeg har selv kigget på denne: Matricom G-Box. Den har dog ikke harddisk.

På forhånd mange tak!! :-)

Redigeret af bruuuuze - 04-November-2015 kl. 14:17
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 14:50
nvidia shield android tv vil være et godt bud.
Den kan dog ikke gemme programmer hvis du tænker på live tv.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruuuuze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 15:17
Tak!

Er det så ikke lidt overkill med Nvida'en (jeg spiller i computerspil)?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 15:43
Hvis du spiller computerspil er nvidia netop et godt køb. har du et nyere geforce grafikkort i din computer, så kan du spille dine pc spil på din tv skærm ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 15:43
Prøv at se på youtube. køre overraskende godt :D
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruuuuze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 16:05
Sorry. Jeg fik tastet lidt hurtigt. Der skulle stå: jeg spiller IKKE computerspil

Jeg tjekker Youtube!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 16:09
Jeg spiller heller ikke computer. men der er noget der hedder geforce now, hvor man spiller på en super hurtig server, og det er kun billedet der kommer ned på boksen. fuldt på højde med playstation 4 grafik.
og er en boks til 1600 ;)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Jeg spiller heller ikke computer. men der er noget der hedder geforce now, hvor man spiller på en super hurtig server, og det er kun billedet der kommer ned på boksen. fuldt på højde med playstation 4 grafik.
og er en boks til 1600 ;)

Det er klasser OVER Playstation 4 grafik. Hvis ellers man har en hurtig internetforbindelse, så skal du op i en monster af et gamerrig, før du overgår Geforce Now.

Men OT: Så er Nvidia Shield ikke helt optimalt til dit ønske om at optage programmer. Kodi kan, med hjælp fra en ekstern netværkstuner, godt optage og gemme det på sin interne harddisk (gælder kun den store model med HDD, som koster 2200kr). Men så skal du så også ud at have fat i en sådan. Problemet er så bare, at for at få den optimale løsning du søger, så er det nok den eneste reelle mulighed der er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 21:51
Ja nu har jeg aldrig spillet på en ps4. Så tror på dig :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu