recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4. gen og Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4. gen og Plex

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4. gen og Plex
    Sendt: 05-November-2015 kl. 19:36
Når jeg starter en film gennem Plex på det nye ATV4, så går der flere minutter før den starter filmen. Allerede efter ganske få sekunder kommer snurrebassen igen og den står stille.
ATV er placeret lige ved siden af router og mit WD TV har ingen problemer med at afspille filmen - dog ikke gennem Plex. Begge er trådløse.

Prøver jeg at starte samme film i min Plex webbrowser, så skriver den at "Denne server er ikke krafig nok til at konvertere video"

Er det der den hænger mht til ATV også?
Er det ikke muligt at Plex bare sender filen til afspilleren og så er det den der konverterer??
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:02
Hvilken enhed har du din Plex Server installeret på? Det lyder til at den er for svag til transcoding.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:08
Det er en Synology DS214.

Men troede jeg kunne få mit ATV til at transcode.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:11
Det er serveren, der transcoder.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:15
ATV kan ikke transcode. Den kan ikke klare andet en MP4 med AAC eller DD lyd. Det er serveren der skal transcode dine film til et format den kan forstå. Og ja, en DS214 har ikke muskler nok til den slags. Desværre.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:21
Lort… Så er den sgu ikke så meget værd…
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:42
Nææh, ikke hvis dit formål var at se lokale filer. Det har ATV aldrig været god til. Du skulle hellere have brugt pengene på en Nvidia Shield TV.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:44
Det var det - troede at Plex var blevet min bedste venSmile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 20:51
Så min eneste mulighed pt er at opgradere min NAS til en kraftigere?

Nogen der ved om der er andre apps i støbeskeen som kan streame fra NAS?
Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér romkuglen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 21:08
Plex NAS Compatibility:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488

Svar: Transcoding is not supported on ARMv7 only remuxing

Jeg ville opgrader til en nyere/hurtigere NAS, hvis du absolut vil gå transcode vejen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 21:11
Der skal sikkert nok komme andre, men tror de får samme problem, da ATV simpelthen ikke har native support for andre formater end MP4. Eneste anden måde er, hvis nogen får lov til at lave en app, der kan software decode fra h.246 (det codec der oftes benyttes i MKV). Men jeg er lidt i tvivl om, om ATV 4 har en kraftig nok processor til software decoding.

Hvis du skal opgradere din NAS, så skal det være en med Intel kerne. De er kraftige nok til transcoding.
Her er en liste over hvilke modeller der kan og ikke kan klare opgaven: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 21:24
Er der en her der lyn hurtigt lige kan skrive hvordan jeg på Plex APP på min QNAP finder mappen Blu Ray jeg har film på ?
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu