|
Denon X5200W brændende varm!!! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-November-2015 kl. 21:30 |
Hejsa,
Som nogle måske har set i andre tråde har jeg lige erhvervet mig en Denon x5200W. Den spiller fantastisk både musikalsk og i surround så jeg er rigtig tilfreds med den. Min bekymring er dog at den bliver SINDSYG varm. Den bliver lynhurtig så varm at man ikke kan holde fingrene på toppen af forstærkeren og der skal hertil siges at den står helt frit og det derfor ikke burde være et problem. Jeg tænker bare på at hvis den er brændende varm på kabinettet, hvor varme er komponenterne så ikke inde i forstærkeren? Jeg kan læse på nettet at andre har bemærket at denne forstærker bliver varm, men jeg er alligevel bekymret for graden af dette. Der er nogen der siger at man kan sætte forstærkeren i ECO mode. Så skulle den ikke blive så varm fordi den så ikke bruger så meget strøm, men det kan da ikke være meningen at man skal "nøjes". Har haft ringet til Hifi klubben i dag som ikke havde en masse at sige andet end det var normalt at den blev varm og at den nok skulle slå fra hvis den blev "for" varm :( Den er sgu så varm at man kunne blive bekymret for at der gik ild i lortet :( Måske det bare er mig? Jeg har tænkt mig at prøve at ringe til Hifi Klubbens service værksted på mandag og høre om de har nogle erfaring med denne observation. Hvad tænker i? Komponenterne har vel heller ikke godt af at blive så sindsygt varme. Der går vel ud over holdbarheden? mvh Jacob
Redigeret af mylle - 07-November-2015 kl. 21:32 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har den et termometer.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det lyder ikke rigtigt. Prøv at måle temperaturen med et termometer. Komponenterne har ikke godt af varm. Mere varme > kortere levetid, men komponenter laves så også til at kunne tåle højere temperaturer i længere td, men så koster de også mere. Mon ikke det er en blæser der ikke gå i gang?
Du kan også prøe at måle tomgangs forbruget med en strømmåler. Til sammenligning kan jeg sige at min Yamaha, der bliver lun, men slet ikke brændende trækker ca 100W i normal mode og ca 60W i øko. |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Tror ikke at den har et termometer. Hvordan skal jeg måle temp? Kan jeg mon bruge sådan et grill termometer :)
Den har blæsere i bunden men dem har jeg aldrig hørt. Det har jo dog også erfaret på nettet at andre heller ikke har....... mvh Jacob
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det vil du kunne se i dens Display hvis den havde, det har Marantz f.eks, så man hele tiden kan se hvor varm den er indvendig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Forstærkeren har nok ikke termometer, men prøv med dit stegetermometer. Det er nok lidt nemmere at forholde sig til end subjektive termer. Pas lige på med ikke at stikke det ned på et print.
Man ville da forvente at blæseren gik i gang hvis den er så varm som du beskriver, men du blive nok nødt til at "se" om den kører frem for at lytte. De er normalt lavet til at være meget stille. Redigeret af Trumle - 07-November-2015 kl. 21:55 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jeg vil vove pelsen og sige, at hvis maskinen efter kort tid bliver så varm du ikke kan røre ved den, så er er sgu noget galt.!
|
|
![]() |
|
OK. Har lige bestilt et ifrarødt termometer fra harald nyborg så jeg kan lave nogle reelle målinger.
Der står lidt på denne side også, men har jeg en reel case hos hifiklubben hvis alt virker efter hensigten? https://www.avforums.com/threads/apparently-the-new-denon-x5200-7200.1905323/page-6 mvh Jacob
|
|
![]() |
|
Et digital stege termometer burde være godt nok. Hvis den bliver så varm
at man ikke kan holde på den så er du nok oppe omkring 50 - 60 grader.
Det kan det fint måle.
Hvor varm den må blive før du kan forlange ombytning skal jeg ikke kunne sige, men hvis man brænder nallerne er der noget galt og så varme må tilgængelige dele ikke blive. Synes jeg kan huske at have læst at 60 grader er max i tekniske installationer. Kan dog ikke huske hvilken bog selvom jeg nok har den liggende. |
|
![]() |
|
chr1213 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
Min x5200W bliver også ca 55 c når jeg køre 5.1.4
|
|
![]() |
|
Hvis den er så varm som der skrives at den er, så er den varmere end 50 grader, når min Marantz er tændt vises der mellem 50-55 grader i Display, og man kan sagtens ligge hånden på den uden at den føles varm. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg køre 7.1.4. Har lige smidt Mission impossible - Rouge Nation på oppe herrerummet og skruet pænt op :) Går derop om et kvarters tid og tager en måling med mit grill termometer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |