recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller fra Kina
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller fra Kina

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller fra Kina
    Sendt: 08-November-2015 kl. 22:53
Ville bare høre om i har erfafinger med denne player. 

Den kan afspille 4K indhold osv. Den findes ikke i DK......men eftersom jeg har kigget lidt på Youtube om den så skulle den være OK. 

Lige nu har jeg en Dune HD.....så den skal helst ikke skuffe mig   :-)

Den har også XMBC / KODI......kunne være ret fedt hvis jeg kan få cover på filmene og en bedre fancy oversigt over mine film. 

Umiddelbart ser det ud til at den også kan afspille fra NAS. 

http://www.ebay.com/itm/MX-III-MX3-XBMC-Kodi-1080P-QUAD-CORE-4-4-Android-Smart-TV-BOX-4K-Media-Player-/121679911117?hash=item1c54b018cd:g:h78AAOSwd0BVysH0
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:00
Sådan nogle Kina-bokse er noget hø. Eftersom jeg ikke kan læse mig til andet, så går jeg ud fra, at det er HDMI 1.4. Og så kan den ikke klare 4K 60hz.

Vil du have en ordentlig Android boks med 4K, så er eneste reelle mulighed en Nvidia Shield TV. Den har nemlig HDMI 2.0 med HDCP 2.2, så den klarer 4K Netflix og eftersom det er en officiel Android TV enhed, så får den ordentlig support. Og Nvidia har altid været kendt for at opdatere deres grafikkort og umiddelbart tyder det på, at de også leverer ordentlig support på denne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:26
Men kan sådan en NVIDIA afspille mine film fra NAS via LAN kabel ?

1499,- for 16GB
2199,- for 500GB.........det er også godt nok en anden prisklasse. 

Jeg har et 4K LG tv .....den kan også afspille film fra NAS.....meeeen synes det er bedre med en medieafspiller. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:32
Det kan du tro den kan. Du installerer bare Kodi på den (tidligere XBMC).

Og ja, den er da i en noget anden prisklasse. Men den er også det bedre :)
Alternativt, så skal du have en Nexus Player. Den har desværre bare kun WIFI. Og ingen 4K.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:41
Nu har jeg læst lidt om det på nettet. Officelt understøtter den ikke MKV. Men kan afspilles via VLC eller lign.....ved ikke om KODI. Men nogen klager over at billledet hakker osv .

Mit ønske er at den skal kunne afspille MKV filer, 4K film , MOV film. Den skal stort set understøtte alt. Undertekster er også vigtige da mine tekster er i SRT & PGS format. 

Nogle af mine film er i Full Bluray (Remux MKV). 

Jeg har intet surround udstyr. Så den skal kunne downstreame al lyd til TV'et. 

Har faktisk tænkt længe på at sælge min DUNE HD BASE 3D.....meen lad os nu se. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:53
Det er fordi Android som udgangspunkt ikke kan afspille MKV. Men det er der et utal af apps der kan. Blandt andet Kodi. Styrken ved Android er jo, at man kan "app'e" sig ud af alle mangler :)

Og dem der oplever den hakker, må have glemt at slå auto-framerate til i Kodi. Jeg har absolut ingen problemer med min :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 23:59
Der er en bruger herinde som skriver at den ikke understøtter DTS HD, alm DTS....osv. 

Det virker jo underligt. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 00:09
Boksen gør. Men Kodi gør ikke... Endnu altså.
Og det passer så heller ikke helt. For Kodi kan decode det og sende det videre som PCM. Altså uden tab af kvalitet. Det bliver simpelthen bare pakket ud af afspilleren inden det sendes til forstærkeren. Forstærkeren skal alligevel selv pakke det ud til PCM. Så det betyder intet. Kun hvis du har Atmos. Det kan ikke klare på den måde.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 01:32
Jeg har også nvidia shield, og den køre FINT MKV i plex. ingen hakken eller noget ;)
Men bruger så min computer som server, og mine film ligger på min nas
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 01:44
Henrik - Du kan springer det ene trin over (altså din Computer som Plex Server), ved at installere Kodi på din Shield i stedet. Kodi skal ikke have serversoftware indstalleret på andre enheder, men afspiller bare direkte fra din NAS' shares. Så slipper du for at have en computer tændt, bare for at se film.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 11:09
KODI kan lave HD-lyd som pass through, jeg har KODI på min INTEL NUC, og har DTS-MA, Dolby TrueHD/ATMOS uden problemer.

hvis du vil have en "færdig" boks, så kig på Zappiti 4k. Den ser ok ud, der er desværre ikke nogen dansk forhandler mere. Medieafspiller.dk havde den tidligere, men det ser ud til de ikke forhandler den mere.

Redigeret af osbech - 09-November-2015 kl. 11:11
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 11:16
kan bedre lide interface i plex frem for kodi. og syntes plex er bedre til at finde info om filmene.
også kan jeg køre plex på mange tv med airplay.
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu