recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solgt - må slettes. :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solgt - må slettes. :)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solgt - må slettes. :)
    Sendt: 11-November-2015 kl. 06:55
Solgt via dba.dk for 600 afhentet.

Hej alle.
Så ryger den tilsalg, både her og andre steder.

Der er tale om en Intel 530 SSD på 240 GB.
Jeg antog at alderen var ca 1,5 år, med 4 timers daglig drift.
Har haft fat i vores IT mand, som fortæller at dette ikke er tilfældet. Der blev købt en portion Intel 530 for 6 mdr. siden, hvoraf denne er den ene. PC den har siddet i har været brugt ganske lidt, hvilket nedenstående info samt billeder vil bekræfte.
Jeg indsætter billede af Intel's egen toolbox + CrystalDiskInfo der viser stand, samt timedrift.
For at opsummere, så er standen GOD, med kun 229 timer drift. Der er altså tale om en næsten ubrugt SSD.

http://www.pricerunner.dk/pl/36-2910435/Harddiske/Intel-530-Series-SSDSC2BW240A401-240GB-Sammenlign-Priser

HBO: 600 grundet alder, samt timetallet.

Har IKKE kvittering eller emballage da den er købt "brugt" gennem firmaet.

Solgt via dba.dk for 600 afhentet.

Redigeret af fausing - 12-November-2015 kl. 12:13
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 08:26
Nu skriver du jo ikke noget om alder.

Men brugte diske skal man altid lige overveje før køb. Selv om tidligere ejer siger godt om dem kan de have haft et hård liv.
Nu skal der jo også være nogle der lige vil have en 530

SSD fåes jo 600.- i samme størrelse fra ny så det kommer and på hvor og hvad den skal bruges til
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 08:37
Alder: 1,5 år - brugt 3-4 timer i hverdagene.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 08:38
Mht. nypris på andre mærker SSD er det ret irrelevant for prissætningen af denne.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 09:35
Hansie har en pointe, medmindre du finder en som vil have præcis den disk, så spiller prisen på en tilsvarende ind, også selvom det er et andet brand.

Ud fra prisen på en ny Intel 530, så ville jeg nok sige omkring 5-600kr. Men ingen, du konkurrer mod at man kan få en sprit ny disk til samme pris.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 09:41
Der er helt sikkert nogen der kun ser prisen, men det kan man jo ikke gardere sig mod. - men folk der ved at at Intel er kendt for at levere nogle af de mest driftsikre SSD'er ville vælge denne frem for andre. - men kunne den give 5-600 er det også helt fint.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 14:10
Jeg ville vurdere den til maks 400 kr.

Det er baseret på et teknologimæssigt synspunkt.
Der er mange konkurrenter som har lige så stabile produkter i dag til 600-700 kr.

Problematikken er lidt det samme som med en processor.
Hvor mange vil købe en 1,5 år gammel CPU til samme pris som en tilsvarende ny?
Så en pris forskel på 30-40% billigere end et sammenligneligt produkt, er hvad man kan forvente af en sliddel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 14:51
Tak for vurderingen. :)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 18:29
Så er den sat til salg :-)
Videre vurdering ønskes ikke herfra, men jeg siger mange tak for inputs.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 19:41
Jeg vil gerne give 200 kr. inkl. fragt.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 19:44
Useriøst er det pæneste jeg kan skrive tilbage.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Useriøst er det pæneste jeg kan skrive tilbage.

Det skal du være velkommen til. Så held og lykke med salget.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu