recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP-adresse Konflikt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP-adresse Konflikt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP-adresse Konflikt
    Sendt: 08-November-2015 kl. 19:45
Hej

Jeg har koblet en switch mere på mit hjemme netværk. Efter jeg har koblet den til har jeg problemer med nogen af mine enheder ikke vil koble på netværket. 
Efterfølgende har jeg valgt at give min computer og server fast ip-adresse og der er aldrig problemer med dem mere. Jeg har bla. en del bluesound enheder og der er altid en der ikke vil koble på netværket.

Mit spørgsmål er om jeg ikke kan ændre noget på switchen så den laver nogen andre adresser?


Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 20:06
Du kan forsøge at finde noget der hedder "Release IP adresses" eller "Renew IP adresses" eller i den stil, afhængig af router-mærke. Så brude den forny lease-tiden og tildele nye lokale IP'er til alle enheder der ikke er låst i forhold til DHCP serveren.

Der ud over kan du sætte lease-tiden ned, hvis du tit fjerner enheder eller sætter nye til. Så vil den tildele nye lokale IP'er oftere.


Mvh. Karsten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

Jeg har koblet en switch mere på mit hjemme netværk. Efter jeg har koblet den til har jeg problemer med nogen af mine enheder ikke vil koble på netværket.


Enten er det ikke en switch du har koblet til, ellers er den defekt!

En switch ændrer ikke noget på IP adresser...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 21:04
Du bliver nok nødt til at fortælle, hvordan du har sat hele dit netværk op.

Hvor får du dine enheder IP-adresser fra? Har du selv en router med DHCP adresse?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 11:22
Der er ingen grund til at ændre lease tider, medmindre man løber tør for IP adresser.

Skriv navnet på swicten og som andre foreslår at du også laver en tegning af hvordan du har det koblet sammen.

Hvorfra ved du iøvrigt at der er en IP-adresse konflikt - fortæller dine enheder at IP også bliver brugt af en anden enhed?


Redigeret af Cyberguyen - 09-November-2015 kl. 11:25
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 12:51
Hvis du begynder at blande statiske IP adresser og DHCP adresser i samme scope, så beder du lidt om ballade, med mindre du har "reserveret" de faste i routeren...

Som flere siger - du er nød til at forklare dit setup lidt bedre.


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 15:42
Hvilken switch? (navn, type, model)
Det lyder ikke som et korrekt beskrevet problem. 
Dine bluesound enheder er vel trådløse og muligvis ikke tændt hele tiden. I så fald ligger dit problem sandsynligvis i DHCP serveren. Måske er IP range bare ikke stort nok. Fx hvis din DHCP server kun har 10 IP numre at tildele ud fra, men du har 20 enheder, så skal der opstå problemer, som du beskriver. Men det har intet med switchen at gøre, medmindre det er en særlige switch med management/DHCP server i. Det kan også være problemet, at du måske har 2 forskellige DHCP servere nu

Som flere har skrevet, så skal vi bruge lidt flere oplysninger. Ovenstående er kun et gæt ud fra din beskrivelse.
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 19:20
Nu skriver du switch, men er det tilfældigvis en ekstra router du har sat på, så der nu er 2 dhcp servere?
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:29
Hej

Inden jeg forklare mit setup, så kørte det helt optimalt inden jeg til sluttede den nye switch.

Min udbyder er yousee

ny switch hedder D-link DSG-108

Hvis folk spørg hvorfor jeg har koblet en router til. Er det fordi jeg bruger den trådløse del i routeren og fordi yousee routeren ikke kan nå over hele huset.
Alt er kablet i huset og det er faktisk kun telefoner/tablet der bruger det trådløse netværk.

jeg har lavet en tegning over mit hjemmenetværk. 





Redigeret af Di Gio - 12-November-2015 kl. 19:48
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:04
Men det er fint nok du kun bruger den som trådløst Accesspunkt men du er sikker på at du har slået dhcp fra på den router ikke?
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:09
Ja det har jeg koblet fra. Somsagt så kørte netværket 100% før.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 08:18
Bare et rigtigt dumt spørgsmål (måske): Du er ikke ude i at den yousee router ikke er en router men kun et modem og at du kun har et begrænset antal IP-adresser fra yousee?

Hvad er IP på dine enheder - hvis det er en router skal der gerne være "lokale" ip-er og ikke direkte på nettet.

jeg siger dumt spørgsmål fordi jeg ikke ved om der stadigt sælges "internet" med de betingelser, men har tidligere (flere år siden) set noget tilsvarende ved et familiemedlem, hvor de kun havde 5 IPer hvis ikke de selv sørgede for den interne routing.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu