|
USB harddisk og 1 tuner |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2015 kl. 15:54 |
Tænker på at købe en usb harddisk til mit tv med 1 tuner –
jeg er helt med på at den kun kan bruges til et program når tv kun har en tuner
– men hvis man har f.eks. en youseebox sat til også, den har jo sin egen tuner,
kan man så ikke bare skifte til den HDMI indgang hvor yousee box er sat til og
brug den til at se en anden kanal - mens harddiske optager på TV ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det bør kunne lade sig gøre, med mindre det er et Samsung TV, der har sin egen "logiske" software.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo kun en afgørende måde at få det at vide på, og det er at prøve det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Ja ja ;-)) - men det kunne jo være at der var en der havde en eller anden dims men en tuner i, der kunne sige god for det.
PS det er et lg smart tv 4k jeg har
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Som skrevet, prøv så ved du om det kan gøres eller ikke. Der vil sikkert komme en meddelese om der skal fortsættes med optagelse eller om den skal afbrydes, hvis kun en af funktionerne er mulig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja - men jeg vil ikke købe en harddisk til ca 400 kr for at prøve - for hvis det ikke virker så vil jeg ikke have det - har prøvet med usb nøgle - men usb nøgle funker slet ikke til noget på mit tv.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej. Foreslår at du køber en på internettet med 14 dages returret. Dit TV vil nok formatere den. Så hvis du vælger denne løsning skal du nok putte den i en PC og formatere den inden at du evt returnere den. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-November-2015 kl. 17:51 |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Jeg bruger en WD Elements ekstern harddisk 2TB (sort), dvs at den kun får strøm via usbstikket -- og derved styres totalt af mit Samsung ue55js9005 Pris for hd ca kr 700.
HDenheden virker upåklageligt, har både usb 2.0 og 3.0. Den kan også bruges med timeshift. Og softwaren fra Samsung virker tip- top. Enhed købt i Elgiganten med 14 dages retur- og prøveret. Formatering både opdager og klarer Samsung TVet helt af sig selv. Man behøver derfor kun isætte usb stikket fra enheden til TV. PS jeg har to tunere i mit TV plus to tunere i en harddiskoptager. Mit råd er: køb en harddiskoptager med to tunere i stedet. Det bliver for lidt med kun een tuner til optagelse. Ja du er jo selv klar over årsagen.
![]() Redigeret af bentpetersson - 12-November-2015 kl. 18:27 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Jeg har en yousee box med 2 tuner - det er småt med plads på den - så derfor mit spørgsmål ..
Ja du har ret jeg ved det er godt med et tv med 2 tuner. PS - så kan du vel svare på det
Redigeret af Niller55 - 12-November-2015 kl. 19:00 |
|
![]() |
|
Ja, You See kassen har en alvorlig mangel, 2 Tunere, men kan ikke optage mere end en udsendelse af gangen. |
|
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Det er der så vidt jeg ved heller ingen TV med to tunere der kan, så det er ikke helt usædvanligt.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Nu har mit Samsung TV ganske vist 2 tunere, men det har i hvert fald ingen problemer med det der efterspørges. Om det ville være anderledes hvis det kun havde én tuner ved jeg ikke.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |